BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Walidacja efektów uczenia się w kształceniu zawodowym
Data: [2010]
Badacz: Maria Kaczmarek, Dagmara Kowalik
Abstrakt:

Analiza dostępnych raportów oraz opracowań światowych i krajowych na temat e-learningu oraz badań efektywności kształcenia e-learningowego miała na celu opracowanie kryteriów oceny efektywności i jakości e-learningowych metod kształcenia. W analizie uwzględniono: raport Center for Technology in Learning Ewaluacja opartych na dowodach praktyk edukacji online: metaanaliza oraz przegląd studiów online (2006), opracowanie Sheili Tucker Distance Education: better, worse, or as good as traditional education, opracowanie Efektywność systemów e-learningowych a kapitał przedsiębiorstwa A. Kępińskiej-Jakubiec i S. Majewskiego. Wyniki analizy pozwoliły stwierdzić, że efektywność kształcenia e-learningowego oceniana jest przez pryzmat osiągnięcia zakładanych celów, uzyskania przez słuchaczy określonych wyników kształcenia w wyniku procesu kształcenia. Proces dydaktyczny powinna ponadto poprzedzać diagnoza potrzeb edukacyjnych odbiorców kształcenia. Kluczem do oceny efektywności jest również zapewnienie jakości następujących etapów procesu dydaktycznego: koncepcji kształcenia, standardów organizacyjnych, standardów metodycznych, doboru kadry nauczycielskiej, standardów technicznych oraz monitoringu i ewaluacji procesu kształcenia. Oddzielnym aspektem jest skuteczność rynkowa e-learningu, czyli popyt na tę konkretnie ofertę edukacyjną.

Autorskie słowa kluczowe: modułowy program, pakiety edukacyjne, walidacja, wdrażanie
Author's Keywords: modular program, educational packages, validation, implementation
Deskryptory TESE: e-kształcenie, doskonalenie zawodowe w toku pracy, kurs, efekt uczenia się, jakość kształcenia
TESE descriptors: e-learning, in-service training, course, learning outcome, quality of education
Publikacje:
  • Kaczmarek, M. i Kowalik, D. (2010). Walidacja efektów uczenia się w kształceniu zawodowym. Edukacja Ustawiczna Dorosłych, 4, 54-63.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"