BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wątki geograficzne w nowej podstawie programowej do Przyrody w szkole ponadgimnazjalnej
Data: [2012]
Badacz: Agnieszka Świętek, Babara Wójtowicz
Abstrakt:

Przedmiotem analizy były treści geograficzne w nauczaniu przyrody na czwartym etapie edukacyjnym, czyli w szkole średniej. Wyniki analizy ujawniły, że wśród 165 treści nauczania uwzględnionych w nowej podstawie programowej występowało 27 (16,4%) zagadnień wspólnych dla wszystkich przedmiotów. Pozostałe treści należały do innych przedmiotów, przy czym zakresy te nie były równe. Najwięcej miejsca zajmowały treści biologiczne – 35,10%. Na kolejnym miejscu znalazła się fizyka z 17,60%. Zaraz za nią ulokowała się geografia, której poświęcono 16,40% treści podstawy programowej. Na ostatnim miejscu znalazła się chemia z 14,50%. Geografia nie tylko znalazła się zatem na przedostatnim miejscu pod względem objętości treści, lecz także została w mniejszym stopniu ukazana jako nauka badawcza, a bardziej jako nauka teoretyczna, m.in. poprzez nieuwzględnienie w podstawie charakterystycznych dla geografii metod badawczych.

Author's Keywords: new curriculum, geographic content, Natural Science
Deskryptory TESE: reforma programu nauczania, szkolnictwo średnie, geografia, program nauczania, szkoła średnia
TESE descriptors: curriculum reform, secondary education, geography, curriculum, secondary school
Publikacje:
  • Wójtowicz, B. i Świętek, A. (2012). Wątki geograficzne w nowej podstawie programowej do Przyrody w szkole ponadgimnazjalnej. Edukacja Biologiczna i Środowiskowa, 4, 98-104.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"