Tytuł badania: |
Ocena przygotowania absolwentów szkół ponadgimnazjalnych do studiowania na kierunkach technicznych |
Instytucja: |
|
Data: |
[2012] |
Badacz: |
Grzegorz Nicewicz |
Abstrakt: |
Celem badania była ocena przygotowania absolwentów szkół ponadgimnazjalnych do studiowania na kierunkach: mechatronika oraz mechanika i budowa maszyn, w zakresie matematyki i fizyki. Analizie poddano wyniki egzaminów maturalnych osób z naboru w roku akademickim 2012/2013; nabór odbywał się w ramach projektu Kierunki Zamawiane – Mechatronika oraz Mechanika i budowa maszyn w Akademii Morskiej w Szczecinie II. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić niski poziom wiedzy absolwentów szkół ponadgimnazjalnych z matematyki i fizyki. Spowodowało to organizację zajęć wyrównawczych dla studentów studiów stacjonarnych pierwszego stopnia. Studenci uczestniczący w nich byli jednak w rezultacie obciążeni znaczną liczbą godzin. Trudno było też przewidzieć efektywność zajęć wyrównawczych w kontekście zwiększenia liczby studentów z danego naboru rozpoczynających czwarty rok studiów. |
Author's Keywords: |
high school graduates, professional education, professional didactics, technical disciplines |
Deskryptory TESE: |
absolwent, szkoła średnia, szkoła średnia o profilu zawodowym, technika, szkoła wyższa, kompetencje, matematyka, fizyka, zajęcia wyrównawcze |
TESE descriptors: |
school leaver, secondary school, vocational school, technology, higher education, competence, mathematics, physics, curriculum support |
Publikacje: |
- Nicewicz, G. (2012). Ocena przygotowania absolwentów szkół ponadgimnazjalnych do studiowania na kierunkach technicznych. General and Professional Education : journal, 3, 20-26.
|