| Tytuł badania: | 
		Ocena przygotowania absolwentów szkół ponadgimnazjalnych do studiowania na kierunkach technicznych | 
	
		
		
		
				
			| Instytucja: | 
			 | 
		
			
		| Data: | 
		[2012] | 
	
	
		| Badacz: | 
		Grzegorz Nicewicz | 
	
	
		| Abstrakt: | 
		
			 Celem badania była ocena przygotowania absolwentów szkół ponadgimnazjalnych do studiowania na kierunkach: mechatronika oraz mechanika i budowa maszyn, w zakresie matematyki i fizyki. Analizie poddano wyniki egzaminów maturalnych osób z naboru w roku akademickim 2012/2013; nabór odbywał się w ramach projektu Kierunki Zamawiane – Mechatronika oraz Mechanika i budowa maszyn w Akademii Morskiej w Szczecinie II. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić niski poziom wiedzy absolwentów szkół ponadgimnazjalnych z matematyki i fizyki. Spowodowało to organizację zajęć wyrównawczych dla studentów studiów stacjonarnych pierwszego stopnia. Studenci uczestniczący w nich byli jednak w rezultacie obciążeni znaczną liczbą godzin. Trudno było też przewidzieć efektywność zajęć wyrównawczych w kontekście zwiększenia liczby studentów z danego naboru rozpoczynających czwarty rok studiów. 		 | 
	
			
		| Author's Keywords: | 
		high school graduates, professional education, professional didactics, technical disciplines | 
	
		
		| Deskryptory TESE: | 
		absolwent, szkoła średnia, szkoła średnia o profilu zawodowym, technika, szkoła wyższa, kompetencje, matematyka, fizyka, zajęcia wyrównawcze | 
	
	
		| TESE descriptors: | 
		school leaver, secondary school, vocational school, technology, higher education, competence, mathematics, physics, curriculum support | 
	
	
		| Publikacje: | 
		- Nicewicz, G. (2012). Ocena przygotowania absolwentów szkół ponadgimnazjalnych do studiowania na kierunkach technicznych. General and Professional Education : journal, 3, 20-26.
 
  |