BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Edukacja studentów kierunku Informatyka na potrzeby współczesnego biznesu
Instytucja:
Data: 19 marca 2012 – 18 marca 2013
Badacz: Piotr Muryjas
Abstrakt:

Celem badania było określenie potrzeby edukacji studentów informatyki (TIK) w technicznych szkołach wyższych w zakresie projektowania i budowy systemów informatycznych. Badaniem objęto 124 studentów studiów stacjonarnych (82%) i niestacjonarnych (18%) lubelskich technicznych uczelni publicznych (85%) i niepublicznych (15%). 63% respondentów pracowało w branży IT. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić znaczną lukę kompetencyjną w zakresie orientacji biznesowej wśród studentów. Jej przejawem był niski poziom wiedzy i umiejętności wymaganych do projektowania i implementacji systemów informatycznych wspomagających procesy decyzyjne. Jednym ze sposobów niwelowania luki kompetencyjnej były zajęcia akademickie, w ramach których studenci poznawali zagadnienia związane z tworzeniem hurtowni danych i wykorzystaniem idei business intelligence w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Ponadto respondenci charakteryzowali się wysokim poziomem świadomości potrzeby edukacji biznesowej.

Autorskie słowa kluczowe: edukacja biznesowa, kompetencje business intelligence
Author's Keywords: business education, business intelligence competences
Deskryptory TESE: informatyka, kompetencje, student, szkoła wyższa, kształcenie techniczne, technologia informacyjno-komunikacyjna
TESE descriptors: computer science, competence, student, higher education, technical education, ICT
Publikacje:
  • Muryjas, P. (2013). Edukacja studentów kierunku Informatyka na potrzeby współczesnego biznesu – wyniki badań własnych. Edukacja – Technika – Informatyka, 2, 121-127.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"