BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Multibook a tradycyjna książka w opinii nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
Instytucja:
Data: marzec 2013
Badacz: Wojciech Czerski
Abstrakt:

Celem badania było poznanie opinii nauczycieli na temat stosowania na lekcji multibooków w porównaniu ze zwykłymi podręcznikami. Badaniem objęto 33 czynnych zawodowo nauczycieli z kilku radomskich szkół podstawowych (klasy pierwsze i drugie). Wśród badanych znalazły się same kobiety w wieku 31-60 lat (najczęściej 41-50 lat). 82% stanowiły nauczycielki dyplomowane o stażu pracy 21-25 lat (55%). Zastosowano technikę ankiety. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić, że opinia nauczycielek na temat multibooków oraz ich zastosowania w nauczaniu początkowym była najczęściej pozytywna (50%) lub bardzo pozytywna (12,4%). 37,5% badanych oceniło przeciętnie to narzędzie. Wśród najczęściej wskazywanych zalet multibooków znalazło się uatrakcyjnianie lekcji (33%), następnie multimedialne rozszerzenie zawartości podręcznika (21%), angażowanie różnych receptorów uczniów (12,5%), lepsza i sprawniejsza organizacja czasu pracy na lekcji (8%) oraz na końcu – duże możliwości w zdobywaniu wiedzy (4%). Jednocześnie większość badanych nie chciałaby, żeby multibook zastąpił tradycyjny podręcznik (73%). Pozostałe osoby albo nie miały na ten temat zdania (9%), albo nie udzieliły odpowiedzi (18%).

Autorskie słowa kluczowe: multibook, kształcenie, środki dydaktyczne
Author's Keywords: multibook, training, teaching aids
Deskryptory TESE: podręcznik, metoda aktywizująca, metoda nauczania, metodyka, szkoła podstawowa, nauczyciel przedmiotów zintegrowanych
TESE descriptors: textbook, activity method, teaching method, learning theory, primary school, generalist teacher
Publikacje:
  • Czerski, W. (2013). Multibook a tradycyjna książka w opinii nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Edukacja – Technika – Informatyka, 2, 196-202.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"