BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Samoocena uczniów w aspekcie wykorzystania technologii informacyjnej
Instytucja:
Data: 2012
Badacz: Janusz Nowak
Abstrakt:

Celem badania było poznanie samooceny uczniów w zakresie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej (TIK). Objęto nim 150 uczniów Zespołu Szkół nr 4 w Czerwonce-Leszczyny, Publicznej Szkoły Podstawowej nr 5 w Opolu oraz Publicznego Gimnazjum nr 5 w Opolu. Wśród badanych znalazło się 76 chłopców i 74 dziewczęta. Zastosowano metodę sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem techniki ankiety. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić, że samoocena uczniów w zakresie wykorzystywania technologii informacyjnej była stosunkowo wysoka. Uczniowie wykazywali duże zaangażowanie we współtworzenie społeczeństwa informacyjnego, chociaż trzeba było przyjąć, że często nie zdawali sobie sprawy z własnych braków w umiejętnościach korzystania z technologii informacyjnej. Wszyscy uczniowie uznali, że potrafią korzystać z telefonu komórkowego, większość twierdziła również, że potrafi korzystać z pendrive’a (83,3%), aparatu cyfrowego (81,3%), kamery internetowej (78,7%) oraz kamery cyfrowej (65,3%).

Autorskie słowa kluczowe: samoocena, narzędzia technologii informacyjnej, uczniowie
Author's Keywords: self-esteem
Deskryptory TESE: technologia informacyjno-komunikacyjna, szkoła podstawowa, gimnazjum, samoocena, wiedza
TESE descriptors: ICT, primary school, lower secondary, self-evaluation, knowledge
Publikacje:
  • Nowak, J. (2013). Samoocena uczniów w aspekcie wykorzystania technologii informacyjnej. Edukacja – Technika – Informatyka, 2, 208-213.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"