Abstrakt: |
Celem badania było poznanie samooceny uczniów w zakresie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej (TIK). Objęto nim 150 uczniów Zespołu Szkół nr 4 w Czerwonce-Leszczyny, Publicznej Szkoły Podstawowej nr 5 w Opolu oraz Publicznego Gimnazjum nr 5 w Opolu. Wśród badanych znalazło się 76 chłopców i 74 dziewczęta. Zastosowano metodę sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem techniki ankiety. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić, że samoocena uczniów w zakresie wykorzystywania technologii informacyjnej była stosunkowo wysoka. Uczniowie wykazywali duże zaangażowanie we współtworzenie społeczeństwa informacyjnego, chociaż trzeba było przyjąć, że często nie zdawali sobie sprawy z własnych braków w umiejętnościach korzystania z technologii informacyjnej. Wszyscy uczniowie uznali, że potrafią korzystać z telefonu komórkowego, większość twierdziła również, że potrafi korzystać z pendrive’a (83,3%), aparatu cyfrowego (81,3%), kamery internetowej (78,7%) oraz kamery cyfrowej (65,3%). |