BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Motywy podjęcia studiów na kierunku Edukacja Techniczno-Informatyczna w AGH
Instytucja:
Data: [2013]
Badacz: Marta Ciesielka, Małgorzata Noworyta
Abstrakt:

Celem badania było określenie motywów podjęcia przez młodzież studiów na kierunku edukacja techniczno-informatyczna (ETI) w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie. Badaniem ankietowym objęto studentów studiów stacjonarnych pierwszego stopnia i uzyskano 217 odpowiedzi (realizacja próby na poziomie 61,12%). Wyniki badania pozwoliły stwierdzić, że studenci najczęściej podejmowali decyzję o wyborze studiów bezpośrednio przed zgłoszeniem się na studia – w przypadku wyboru uczelni odpowiedź tę wskazało 51,70% badanych, w przypadku wyboru kierunku 81,91%. Najczęstszym motywem wybrania AGH była renoma uczelni (79,20%), następnie atrakcyjność zawodu inżyniera (54,43%). Na kolejnych miejscach pod względem częstości wskazań znalazły się opinia znajomych, oczekiwania wysokich zarobków, zainteresowanie wybranym kierunkiem, bliskość miejsca zamieszkania, zbieg okoliczności, rodzaj ukończonej szkoły średniej. Pozostałe odpowiedzi uzyskały poniżej 10% wskazań. Wśród motywów wyboru ETI dominowały zbieg okoliczności (34,10%) oraz atrakcyjność zawodu inżyniera (34,00%), następnie zaś przekonanie, że na ten kierunek łatwo się dostać (23,23%). Zainteresowanie tym kierunkiem wskazało 18,36% respondentów, czyli znacznie mniej niż w przypadku analogicznych danych zebranych dla Politechniki Lubelskiej (zainteresowanie kierunkiem wskazało 40% studentów; odpowiedź ta znalazła się na pierwszym miejscu).

Autorskie słowa kluczowe: motywy wyboru studiów, Edukacja Techniczno-Informatyczna, źródła informacji o studiach
Author's Keywords: motives of choosing field of study, Education in Technology and Computer Science, sources of information about studies
Deskryptory TESE: motywacja, wybór studiów, wybór szkoły, szkoła wyższa, student, informatyka, technika
TESE descriptors: motivation, choice of studies, choice of school, higher education, student, computer science, technology
Publikacje:
  • Ciesielka, M. i Noworyta, M. (2013). Motywy podjęcia studiów na kierunku Edukacja Techniczno-Informatyczna w AGH. Edukacja – Technika – Informatyka, 1, 39-44.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"