Tytuł badania: |
Motywy podjęcia studiów na kierunku edukacja techniczno-informatyczna w różnych uczelniach |
Instytucja: |
|
Data: |
[2014] |
Badacz: |
Marta Ciesielska, Wojciech Kłyza |
Abstrakt: |
Celem ogólnopolskiego badania była weryfikacja motywów podjęcia studiów wyższych na kierunku: edukacja techniczno-informatyczna. W badaniu wykorzystano technikę ankiety (badanie przeprowadzono za pomocą aplikacji internetowej). Łącznie w badaniu wzięło udział 253 studentów (30% kobiet) z dziewięciu uczelni. Wyniki badania pokazały, że do głównych źródeł informacji o danej uczelni zaliczono: internet (28%), rozmowy z kolegami (20%), foldery, przewodniki, plakaty, ulotki (16%). Najczęstszym momentem decyzji o wyborze danej uczelni był okres po zdaniu matury (28%). Głównymi motywami wyboru uczelni były: renoma (16%), atrakcyjność zawodu inżyniera (15%), zainteresowanie wybranym kierunkiem oraz bliskość uczelni do miejsca zamieszkania (po 13%). Najmniej istotne okazały się namowy nauczycieli (1%). Wyniki badania pokazały także, że zadowolenie studentów z wyboru uczelni plasuje się na poziomie 36% (72% nie zmieniłoby kierunku studiów). |
Autorskie słowa kluczowe: |
motywy wyboru studiów, Edukacja Techniczno-Informatyczna, źródła informacji o studiach |
Author's Keywords: |
motives of choosing field of study, Education in Technology and Computer Science, sources of information about studies |
Deskryptory TESE: |
motywacja, studia wyższe, edukacja, technologia informacyjno-komunikacyjna, ankieta |
TESE descriptors: |
motivation, higher education course, education, ICT, questionnaire |
Publikacje: |
- Ciesielska, M. i Kłyza, W. (2014). Motywy podjęcia studiów na kierunku edukacja techniczno-informatyczna w różnych uczelniach. Edukacja – Technika – Informatyka, 5(2), 31-37.
|