BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Motywy podjęcia studiów na kierunku edukacja techniczno-informatyczna w różnych uczelniach
Instytucja:
Data: [2014]
Badacz: Marta Ciesielska, Wojciech Kłyza
Abstrakt:

Celem ogólnopolskiego badania była weryfikacja motywów podjęcia studiów wyższych na kierunku: edukacja techniczno-informatyczna. W badaniu wykorzystano technikę ankiety (badanie przeprowadzono za pomocą aplikacji internetowej). Łącznie w badaniu wzięło udział 253 studentów (30% kobiet) z dziewięciu uczelni. Wyniki badania pokazały, że do głównych źródeł informacji o danej uczelni zaliczono: internet (28%), rozmowy z kolegami (20%), foldery, przewodniki, plakaty, ulotki (16%). Najczęstszym momentem decyzji o wyborze danej uczelni był okres po zdaniu matury (28%). Głównymi motywami wyboru uczelni były: renoma (16%), atrakcyjność zawodu inżyniera (15%), zainteresowanie wybranym kierunkiem oraz bliskość uczelni do miejsca zamieszkania (po 13%). Najmniej istotne okazały się namowy nauczycieli (1%). Wyniki badania pokazały także, że zadowolenie studentów z wyboru uczelni plasuje się na poziomie 36% (72% nie zmieniłoby kierunku studiów).

Autorskie słowa kluczowe: motywy wyboru studiów, Edukacja Techniczno-Informatyczna, źródła informacji o studiach
Author's Keywords: motives of choosing field of study, Education in Technology and Computer Science, sources of information about studies
Deskryptory TESE: motywacja, studia wyższe, edukacja, technologia informacyjno-komunikacyjna, ankieta
TESE descriptors: motivation, higher education course, education, ICT, questionnaire
Publikacje:
  • Ciesielska, M. i Kłyza, W. (2014). Motywy podjęcia studiów na kierunku edukacja techniczno-informatyczna w różnych uczelniach. Edukacja – Technika – Informatyka, 5(2), 31-37.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"