BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Praktyka matematyczna a nowe technologie edukacyjne
Instytucja:
Data: [2012]
Badacz: Joanna Kandzia
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono wśród uczestników kursów zrealizowanych w ramach projektu Nowe metody nauczania w matematyce, dofinansowanego przez Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.4.: Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty oraz w ramach bliźniaczego projektu Praca z uczniem uzdolnionym z nauk ścisłych. Badaniem ankietowym objęto 53 nauczycieli matematyki, w tym 18 nauczycieli matematyki i informatyki. Badani byli powyżej 40. roku życia, ze stażem nie mniejszym niż 25 lat. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić, że pomimo dostępu do sal komputerowych tylko 62% respondentów korzystało z techniki komputerowej na lekcjach matematyki. Cztery osoby nie lubiły programów matematycznych umieszczonych w internecie, większość nie negowała jednak przydatności wiedzy z technologii informacyjnej do prowadzenia lekcji z wykorzystaniem technik multimedialnych. Większość pedagogów uznała, że rodziców nie interesuje rodzaj technik wykorzystywanych na lekcjach. 89% nauczycieli uznało, że lekcje z komputerem były ciekawsze dla uczniów, 79% – że mobilizują do pracy, 72% – że pomagają uczniom z trudnościami w matematyce, 93% – że wizualizacja pomaga uczniom w nauce. 51% badanych nie zachęcało uczniów do udziału w konkursach matematycznych online. 66% uświadamiało swoich uczniów w zakresie zagrożeń związanych z korzystaniem z internetu.

Autorskie słowa kluczowe: dydaktyka, edukacja matematyczna, technologie edukacyjne
Author's Keywords: didactics, mathematical education, educational technology
Deskryptory TESE: nauczyciel przedmiotu, matematyka, doskonalenie zawodowe nauczycieli, doskonalenie zawodowe w toku pracy, kurs, metodyka, metoda nauczania, technologia informacyjno-komunikacyjna
TESE descriptors: specialist teacher, mathematics, in-service teacher training, in-service training, course, learning theory, teaching method, ICT
Publikacje:
  • Kandzia, J. (2012). Praktyka matematyczna a nowe technologie edukacyjne. Edukacja – Technika – Informatyka, 2, 57-64.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"