Abstrakt: |
Badanie przeprowadzono wśród uczestników kursów zrealizowanych w ramach projektu Nowe metody nauczania w matematyce, dofinansowanego przez Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.4.: Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty oraz w ramach bliźniaczego projektu Praca z uczniem uzdolnionym z nauk ścisłych. Badaniem ankietowym objęto 53 nauczycieli matematyki, w tym 18 nauczycieli matematyki i informatyki. Badani byli powyżej 40. roku życia, ze stażem nie mniejszym niż 25 lat. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić, że pomimo dostępu do sal komputerowych tylko 62% respondentów korzystało z techniki komputerowej na lekcjach matematyki. Cztery osoby nie lubiły programów matematycznych umieszczonych w internecie, większość nie negowała jednak przydatności wiedzy z technologii informacyjnej do prowadzenia lekcji z wykorzystaniem technik multimedialnych. Większość pedagogów uznała, że rodziców nie interesuje rodzaj technik wykorzystywanych na lekcjach. 89% nauczycieli uznało, że lekcje z komputerem były ciekawsze dla uczniów, 79% – że mobilizują do pracy, 72% – że pomagają uczniom z trudnościami w matematyce, 93% – że wizualizacja pomaga uczniom w nauce. 51% badanych nie zachęcało uczniów do udziału w konkursach matematycznych online. 66% uświadamiało swoich uczniów w zakresie zagrożeń związanych z korzystaniem z internetu. |