BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wybór zawodu nauczyciela przedmiotów informatycznych w kontekście poszerzonej przestrzeni społecznej Internetu
Instytucja:
Data: marzec 2011 – maj 2011
Badacz: Janusz Janczyk
Abstrakt:

Celem badania było określenie poziomu niezależności decyzji uczniów szkół średnich o wyborze kierunku studiów: edukacja techniczno-informatyczna (Wydział Informatyki i Nauki o Materiałach w Sosnowcu) oraz pedagogika i informatyka (Wydział Pedagogiki i Psychologii w Katowicach). Badaniem ankietowym objęto 61 osób, w tym 31 z ETI i 30 z PiI. Uzyskane dane porównano z poprzednimi edycjami badania z 2006, 2007 i 2009 roku. Tylko w 33% przypadków wybór szkoły ponadgimnazjalnej wiązał się z przyszłym zawodem badanych. 77% respondentów w wyborze kierunku studiów polegało na opinii rodziców, a odsetek ten był wysoki także w poprzednich latach. Istotne okazały się również informacje znalezione w internecie i opinia znajomych. Niemal wszyscy nauczyciele korzystali z internetu codziennie (98%) i najchętniej robili to w domu. Kierunek PiI wybierany był najczęściej z powodu preferencji zawodowych badanych, preferencje związane z wyborem ETI okazały się zmienne. Internet częściej odgrywał znaczącą rolę w wyborze kierunku studiów wśród studentów ETI niż PiI (61% w porównaniu z 27%). Informacje znalezione w internecie oceniano na dostateczny plus (PiI) lub dobry plus (ETI).

Autorskie słowa kluczowe: Internet, życiowa decyzja, nauczyciel przedmiotów informatycznych
Author's Keywords: Internet, life decisions, IT teachers
Deskryptory TESE: nauczanie wspomagane komputerem, Internet, technika, nauczyciel przedmiotu, informatyka
TESE descriptors: computer-assisted learning, Internet, technology, specialist teacher, computer science
Publikacje:
  • Janczyk, J. (2012). Wybór zawodu nauczyciela przedmiotów informatycznych w kontekście poszerzonej przestrzeni społecznej Internetu. Edukacja – Technika – Informatyka, 2, 107-113.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"