BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Szkolne serwisy internetowe w obszarze transormacji społeczeństwa informacyjnego
Instytucja:
Data: [2011]
Badacz: Janusz Janczyk
Abstrakt:

Celem badania było udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy serwisy internetowe publicznych szkół ponadgimnazjalnych z terenu Zagłębia Dąbrowskiego spełniają założenia Strategii Lizbońskiej. Analizie poddano 40 serwisów informacyjnych szkół z Sosnowca, Dąbrowy Górniczej, Będzina, Czeladzi, Sławkowa i Wojkowic. W badaniu przyjęto, że szkolne serwisy internetowe powinny oferować pełny dostęp do podstawowych informacji służących nauczycielom, uczniom i rodzicom. Do kryteriów oceny portali WWW zaliczono dostępność informacji o lokalizacji szkoły w postaci adresu i mapy dojazdu; dyrekcji; nauczycielach; kontakcie z sekretariatem, dyrekcją i nauczycielami; planie lekcji; zastępstwach; statucie szkoły; wewnętrznym systemie oceniania; historii szkoły; samorządzie szkolnym; wymaganiach rekrutacyjnych. Witryny powinny być ponadto aktualizowane i obejmować forum dyskusyjne. Wśród dodatkowych kryteriów znalazło się udostępnienie informacji o patronie szkoły, zajęciach pozalekcyjnych i możliwości skorzystania z dziennika elektronicznego. Wyniki analizy ujawniły, że serwisy internetowe szkół z Zagłębia Dąbrowskiego spełniały postawione założenia. Najwyższą średnią ocenę uzyskały serwisy szkół z Sosnowca (64%), następnie z Dąbrowy Górniczej i Będzina. Uznano jednak, że konieczny jest dalszy rozwój serwisów, głównie w kierunku wprowadzania interaktywnych rozwiązań w postaci np. dziennika elektronicznego, który w większości szkół wprowadzany jest opieszale lub nie jest w pełni wykorzystywany.

Autorskie słowa kluczowe: społeczeństwo informacyjne, szkolny serwis informacyjny, Strategia Lizbońska
Author's Keywords: information society, school information service, Lisbon Strategy
Deskryptory TESE: szkoła średnia, społeczeństwo wiedzy, informacja dla rodziców, Internet, szkoła średnia o profilu zawodowym, technologia informacyjno-komunikacyjna
TESE descriptors: secondary school, knowledge society, information to parents, Internet, vocational school, ICT
Publikacje:
  • Janczyk, J. (2011). Szkolne serwisy internetowe w obszarze transformacji społeczeństwa informacyjnego. Edukacja – Technika – Informatyka, 2, 33-38.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"