BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Narzędzia e-learningu wspomagające proces edukacji informatycznej w odniesieniu do progresu wiedzy informatycznej wśród słabszych studentów
Instytucja:
Data: [2010]
Badacz: Robert Rajs
Abstrakt:

Celem badania było określenie schematów uczestnictwa w elementach e-learningu wśród studentów, których objęły przedmioty z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej (TIK). Badaniem objęto 100 studentów studiów dziennych i/lub zaocznych, uczestników kursu z informatyki w turystyce na kierunku: turystyka i rekreacja w PWSZ w Krośnie. Badanych podzielono na dwie grupy – studentów, którzy podczas pierwszego semestru mieli trudności z opanowaniem materiału nauczania z technologii informacyjnej, oraz tych, którzy osiągnęli w tym samym czasie najlepsze oceny z tego przedmiotu. W ramach kształcenia z drugiego przedmiotu (informatyka w turystyce) pierwszą grupę objęto elementami e-learningu, wobec drugiej zaś zastosowano wyłącznie nauczanie tradycyjne. Do prowadzenia e-learningu wykorzystano portal E-Student własnej konstrukcji. Analiza testów i egzaminu praktycznego z przedmiotu ujawniła pozytywny wpływ e-kształcenia na wyniki pierwszej grupy badanych, którzy pomimo poświęcania im mniejszej ilości czasu niż grupie nauczanej tradycyjnie i osiągnięcia wcześniej gorszych wyników z podobnego przedmiotu, teraz uzyskali wyniki porównywalne do wyników drugiej grupy.

Autorskie słowa kluczowe: nauczanie na odległość, Moodle, nauczanie komplementarne
Author's Keywords: e-learning, Moodle, blended learning
Deskryptory TESE: e-kształcenie, informatyka, Internet, korzystanie z Internetu, nauczanie wspomagane komputerem, student, technologia informacyjno-komunikacyjna
TESE descriptors: e-learning, computer science, Internet, Internet usage, computer-assisted learning, student, ICT
Publikacje:
  • Rajs, R. (2010). Narzędzia e-learningu wspomagające proces edukacji informatycznej w odniesieniu do progresu wiedzy informatycznej wśród słabszych studentów. Edukacja – Technika – Informatyka, 2, 175-188.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"