Tytuł badania: |
Narzędzia e-learningu wspomagające proces edukacji informatycznej w odniesieniu do progresu wiedzy informatycznej wśród słabszych studentów |
Instytucja: |
|
Data: |
[2010] |
Badacz: |
Robert Rajs |
Abstrakt: |
Celem badania było określenie schematów uczestnictwa w elementach e-learningu wśród studentów, których objęły przedmioty z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej (TIK). Badaniem objęto 100 studentów studiów dziennych i/lub zaocznych, uczestników kursu z informatyki w turystyce na kierunku: turystyka i rekreacja w PWSZ w Krośnie. Badanych podzielono na dwie grupy – studentów, którzy podczas pierwszego semestru mieli trudności z opanowaniem materiału nauczania z technologii informacyjnej, oraz tych, którzy osiągnęli w tym samym czasie najlepsze oceny z tego przedmiotu. W ramach kształcenia z drugiego przedmiotu (informatyka w turystyce) pierwszą grupę objęto elementami e-learningu, wobec drugiej zaś zastosowano wyłącznie nauczanie tradycyjne. Do prowadzenia e-learningu wykorzystano portal E-Student własnej konstrukcji. Analiza testów i egzaminu praktycznego z przedmiotu ujawniła pozytywny wpływ e-kształcenia na wyniki pierwszej grupy badanych, którzy pomimo poświęcania im mniejszej ilości czasu niż grupie nauczanej tradycyjnie i osiągnięcia wcześniej gorszych wyników z podobnego przedmiotu, teraz uzyskali wyniki porównywalne do wyników drugiej grupy. |
Autorskie słowa kluczowe: |
nauczanie na odległość, Moodle, nauczanie komplementarne |
Author's Keywords: |
e-learning, Moodle, blended learning |
Deskryptory TESE: |
e-kształcenie, informatyka, Internet, korzystanie z Internetu, nauczanie wspomagane komputerem, student, technologia informacyjno-komunikacyjna |
TESE descriptors: |
e-learning, computer science, Internet, Internet usage, computer-assisted learning, student, ICT |
Publikacje: |
- Rajs, R. (2010). Narzędzia e-learningu wspomagające proces edukacji informatycznej w odniesieniu do progresu wiedzy informatycznej wśród słabszych studentów. Edukacja – Technika – Informatyka, 2, 175-188.
|