BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Psychospołeczne korelaty bezradności społecznej
Instytucja:
Data: 2003 – 2005
Badacz: Ewa Wysocka
Abstrakt:

Badanie dotyczyło następujących zagadnień: poziomu i wymiaru kryzysu w wartościowaniu; strategii radzenia sobie z problemami życiowymi oraz nastawienia wobec siebie i świata jako konsekwencji doświadczeń życiowych. Badanie miało charakter sondażowy i diagnostyczny; do zebrania materiału posłużono się kwestionariuszem ankiety. W badanej próbie znalazło się 212 studentów pedagogiki oraz 236 młodych dorosłych z wykształceniem wyższym (do 30. roku życia), wśród których było 24 respondentów doświadczających problemów z adaptacją zawodową. Na podstawie wyników badania stwierdzono, że to młodzi dorośli, którzy mają problemy z adaptacją zawodową, doświadczają większego niż studenci kryzysu w wartościowaniu. Różnica między obiema grupami badanych uwidoczniła się w dwóch wymiarach kryzysu w wartościowaniu – poczuciu niezrealizowania wartości i ich zagubieniu. Wśród młodzieży akademickiej zauważono słabą tendencję do formowania się postaw życiowych o charakterze prorozwojowym, a wśród osób z problemami w realizacji roli zawodowej stwierdzono dezintegrujący rozwój osobowy.

Deskryptory TESE: student, kompetencje społeczne, umiejętności zawodowe, praca, bezrobocie
TESE descriptors: student, social competences, skill, labour, unemployment
Publikacje:
  • Wysocka, E. (2008). Psychospołeczne korelaty bezradności społecznej. Polityka Społeczna, 4, 1-9.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"