Abstrakt: |
Celem badania była diagnoza edukacji informatycznej, prowadzonej przez Gminne Centra Informacji w okresie 2005-2006, oraz umiejętności z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) ich klientów, wśród których znajdowały się osoby bezrobotne, studenci, uczniowie i osoby zatrudnione. Badaniem ankietowym objęto klientów i pracowników GCI. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić, że w ocenie pracowników CGI kompetencje informatyczne osób korzystających z ich usług, w tym umiejętności związane z obsługą komputera i sprzętu peryferyjnego, wyszukiwania i przetwarzania przydatnych informacji związanych z rozwojem zawodowym i poszukiwaniem pracy, były najwyżej na średnim poziomie. Sami zainteresowani również oceniali swoje umiejętności na poziomie średnim (31%) lub niskim (18%). 37% osób odwiedzających GCI stwierdziło, że korzystanie z usług centrów wpłynęło na wzrost umiejętności związanych z pracą na komputerze, przede wszystkim w zakresie pracy w pakiecie Office (33%), wyszukiwania informacji w internecie (25%) oraz skanowania i przetwarzania obrazu na komputerze (22%). |