BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Statyczna i dynamiczna składowa wyobraźni przestrzennej
Instytucja:
Data: luty 2006
Badacz: Monika Flis, Bogusław Kopeć, Rafał Kozieł, Łukasz Kucięba, Tomasz Nowak
Abstrakt:

Celem badania było udzielenie odpowiedzi na pytanie: Czy z wyników pomiarów poziomu wyobraźni przestrzennej można wyodrębnić składową statyczną i dynamiczna? Badaniem objęto 112 studentów z semestru drugiego pierwszego roku studiów na Wydziale Informatyki i Nauki o Materiałach Uniwersytetu Śląskiego. Zastosowano dwa testy mierzące poziom rozwoju wyobraźni przestrzennej (Test Kwadratów, Test Wyobraźni Przestrzennej) oraz Test Ravena do pomiaru poziomu percepcji i myślenia logicznego. Analiza uzyskanych wyników nie pozwoliła jednoznacznie potwierdzić tezy o statycznym i dynamicznym składniku wyobraźni przestrzennej. Hipotezę tę udało się potwierdzić jedynie w grupie kobiet, ale nie w grupie mężczyzn. Dalsze zastosowanie metody statystycznej uznano za odpowiedni środek do ustalenia przyczyn nieprawdziwości zakładanej hipotezy w grupie mężczyzn.

Deskryptory TESE: szkoła wyższa, kompetencje, psychologia, student, test standaryzowany
TESE descriptors: higher education, competence, psychology, student, standardised test
Publikacje:
  • Kopeć, B., Kozieł, R., Kucięba, Ł., Flis, M. i Nowak, T. (2009). Statyczna i dynamiczna składowa wyobraźni przestrzennej. Edukacja – Technika – Informatyka, 11, 259-267.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"