BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Komputer w procesie kształtowania umiejętności arytmetycznych uczniów klas wczesnoszkolnych
Data: [2007]
Badacz: Renata Kozieł
Abstrakt:

Przedmiotem badania diagnostyczno-weryfikacyjnego było komputerowe wspomaganie zintegrowanej edukacji matematycznej w klasach pierwszych szkoły podstawowej, jego celem zaś sprawdzenie efektywności komputera jako medium dydaktycznego (TIK). Zastosowano metodę eksperymentu pedagogicznego z wykorzystaniem techniki grup równoległych w dwóch celowo dobranych szkołach podstawowych. Badaniem objęto 72 uczniów czterech klas pierwszych szkoły podstawowej, w tym liczącą 37 osób grupę eksperymentalną i liczącą 35 osób grupę kontrolną. Zajęcia w grupie eksperymentalnej poprowadzono w pracowni komputerowej, stosując wybrane programy multimedialne (m.in. Klik uczy liczyć w zielonej szkole, Wirtualna szkoła – matematyka, Matematyka. Dodawanie i odejmowanie), uczniowie z grupy kontrolnej ćwiczyli zaś i utrwalali te same treści programowe z zakresu arytmetyki bez komputerowego wspomagania. Do pomiaru wiedzy i umiejętności matematycznych uczniów (pretestu, posttestu i badania dystansowego) wykorzystano Test Umiejętności Matematycznych. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić postęp w rozwoju arytmetycznym uczniów w grupie eksperymentalnej i kontrolnej, jednak w pierwszym przypadku okazał się on większy (różnica istotna statystycznie). Tendencję tę potwierdziły badania dystansowe.

Author's Keywords: integrated elementary education, arithmetic skills, computer assisted instruction
Deskryptory TESE: komputer, nauczanie wspomagane komputerem, matematyka, metodyka, szkoła podstawowa
TESE descriptors: computer, computer-assisted learning, mathematics, learning theory, primary school
Publikacje:
  • Kozieł, R. (2007). Komputer w procesie kształtowania umiejętności arytmetycznych uczniów klas wczesnoszkolnych. Chowanna, 2(29), 158-165.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"