Abstrakt: |
Celem badania było zdiagnozowanie aktywności kulturalnej młodzieży w wieku gimnazjalnym i ustalenie sposobów i częstotliwości korzystania z mediów elektronicznych jako nośnika informacji. Posłużono się metodą sondażu diagnostycznego z zastosowaniem techniki ankiety, którą objęto 210 uczniów gimnazjum z Dąbrowy Górniczej, w tym 111 dziewcząt i 99 chłopców w wieku 13-16 lat. Analiza uzyskanego materiału badawczego pozwoliła wyodrębnić następujące kategorie młodzieży szczególnie silnie związanej z mediami elektronicznymi: melomani (blisko połowa badanych, najliczniejsza grupa, częściej dziewczęta – 55%), internauci (około ¼ badanych, brak różnic między płciami), telewidzowie (częściej chłopcy – około 20%), komórkowcy (około 15% badanych, brak różnic między płciami), wielbiciele gier komputerowych (częściej chłopcy – około 28%). Kategorie te mogły się przenikać, jednak preferencje młodzieży były łatwo identyfikowalne. |