BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Kultura medialna młodzieży gimnazjalnej w obliczu ekspansji mediów elektronicznych
Data: luty 2006
Badacz: Anna Brosch
Abstrakt:

Celem badania było zdiagnozowanie aktywności kulturalnej młodzieży w wieku gimnazjalnym i ustalenie sposobów i częstotliwości korzystania z mediów elektronicznych jako nośnika informacji. Posłużono się metodą sondażu diagnostycznego z zastosowaniem techniki ankiety, którą objęto 210 uczniów gimnazjum z Dąbrowy Górniczej, w tym 111 dziewcząt i 99 chłopców w wieku 13-16 lat. Analiza uzyskanego materiału badawczego pozwoliła wyodrębnić następujące kategorie młodzieży szczególnie silnie związanej z mediami elektronicznymi: melomani (blisko połowa badanych, najliczniejsza grupa, częściej dziewczęta – 55%), internauci (około ¼ badanych, brak różnic między płciami), telewidzowie (częściej chłopcy – około 20%), komórkowcy (około 15% badanych, brak różnic między płciami), wielbiciele gier komputerowych (częściej chłopcy – około 28%). Kategorie te mogły się przenikać, jednak preferencje młodzieży były łatwo identyfikowalne.

Author's Keywords: media culture, information society
Deskryptory TESE: gimnazjum, muzyka, komputer, gra komputerowa, środki masowego przekazu
TESE descriptors: lower secondary, music, computer, computer game, mass media
Publikacje:
  • Brosch, A. (2007). Kultura medialna młodzieży gimnazjalnej w obliczu ekspansji mediów elektronicznych. Chowanna, 2(29), 130-141.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"