BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Badanie potrzeb klientów CODN w 2008 roku. Nauczyciele konsultanci oraz dyrektorzy placówek doskonalenia nauczycieli
Instytucja:
Data: 2008 – 2009
Badacz: Marta Choroszczyńska, Agnieszka Fijałkowska
Abstrakt:

Celem badania było zebranie danych, służących planowaniu pracy i dotyczących potrzeb wybranych klientów zewnętrznych CODN, a także poznanie potrzeb edukacyjnych pracowników placówek doskonalenia nauczycieli. Do zebrania materiału posłużono się metodą sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem techniki ankiety. Kwestionariusz wypełniło 500 pracowników wojewódzkich i powiatowych placówek doskonalenia nauczycieli, zarówno nauczycieli konsultantów, jak i dyrektorów. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że do dwóch najbardziej istotnych we współpracy z CODN obszarów tematycznych należały (według nauczycieli i konsultantów) wspieranie nauczyciela w rozwoju oraz jakość w edukacji. W dalszej kolejności wskazywano: ocenianie i egzaminowanie; analizy, prognozy, badania edukacyjne, a także rozwój szkoły. Najczęściej proponowana przez badanych tematyka współpracy: wychowanie, programy wychowawcze, profilaktyka; technologia informacyjna, wspieranie edukacji za pomocą IT (TIK), a także indywidualizacja nauczania, specjalne potrzeby edukacyjne, praca z uczniem zdolnym. Jednocześnie okazało się, że zdaniem 50% dyrektorów najważniejszymi obszarami są: zarządzanie oświatą; ocenianie i egzaminowanie; wspieranie nauczyciela w rozwoju oraz jakość w edukacji.

Deskryptory TESE: placówka edukacyjna, centrum kształcenia nauczycieli, kształcenie nauczycieli, ustawiczne doskonalenie zawodowe, jakość nauczania, zawód nauczyciela, technologia informacyjno-komunikacyjna, jakość kształcenia
TESE descriptors: educational institution, teacher education institution, teacher education, continuing professional development, teaching quality, teaching profession, ICT, quality of education
Publikacje:
  • Fijałkowska, A. (oprac.). (2009). Badanie potrzeb klientów CODN w 2008 roku : Nauczyciele, konsultanci oraz dyrektorzy placówek doskonalenia nauczycieli. Pobrane z http://www.bc.ore.edu.pl/Content/74/Raport_badanie+potrzeb_klientow_CODN_2008.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"