BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Taniec integracyjny jako forma aktywności wpływająca pozytywnie na samopoczucie dzieci niepełnosprawnych ruchowo
Data: grudzień 2009 – styczeń 2010
Badacz: Elżbieta Wiśniewska
Abstrakt:

Celem badania było poznanie wpływu tańca integracyjnego na samopoczucie dzieci niepełnosprawnych ruchowo. Posłużono się metodą studium przypadku z wykorzystaniem techniki analizy dokumentów i wywiadu oraz testem niedokończonych zdań dostosowanym do możliwości percepcyjnych badanych dzieci. Badaniem objęto dzieci uczęszczające na zajęcia tańca integracyjnego w Szkole Podstawowej nr 51 w Bytomiu w ramach społecznego projektu utworzenia Integracyjnego Teatru Tańca „Mały Kierunek”. Na zajęcia uczęszczało 15 dzieci, w tym pięcioro niepełnosprawnych ruchowo. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić, że udział w zajęciach tańca integracyjnego umożliwiał dzieciom niepełnosprawnym ruchowo realizację potrzeb psychicznych w postaci wzmocnienia wiary we własne siły i możliwości, podniesienia poczucia własnej wartości i pewności siebie, zaspokajania potrzeby uwalniania emocji i energii, zapewniania poczucia radości i satysfakcji oraz mobilizowania do pokonywania trudności. Zajęcia sprawiały również, że dzieci niepełnosprawne doświadczały poczucia przynależności do grupy, dążyły do osiągnięcia wspólnego celu, zachęcane były do współpracy i współdziałania, miały możliwość integrowania się z grupą i zacieśnienia więzi emocjonalnych z innymi uczestnikami zajęć.

Author's Keywords: disposition, integrating dance, disabled children
Deskryptory TESE: upośledzenie fizyczne, dziecko, terapia, integracja studentów, kształcenie integracyjne
TESE descriptors: physical disability, child, therapy, student integration, inclusive education
Publikacje:
  • Wiśniewska, E. (2011). Taniec integracyjny jako forma aktywności wpływająca pozytywnie na samopoczucie dzieci niepełnosprawnych ruchowo. Chowanna, 1(36), 281-296.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"