BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Rezultaty półrocznych zajęć korekcyjno-kompensacyjnych z uczniami dyslektycznymi
Typ badania: ewaluacyjne
Instytucja:
Data: 1988 – 1989
Badacz: Jan Pańczyk, Elżbieta Potorczyk
Abstrakt:

Celem badania było sprawdzenie efektywności opracowanego programu ćwiczeń korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów dyslektycznych. Badaniami objęto 30 dzieci w wieku 8,0-8,9 roku (10 dziewcząt i 20 chłopców), uznanych formalnie za dzieci dyslektyczne, z klas drugich czterech szkół podstawowych (nr 1, 70, 79, 173) w Łodzi. Uczniów objęto półrocznym eksperymentem pedagogicznym, zrealizowanym techniką jednej grupy. Na początku i na końcu eksperymentu przeprowadzono badania w celu określenia tempa głośnego i cichego czytania oraz poprawności i rozumienia tekstu; zastosowano testy głośnego i cichego czytania. Ćwiczenia prowadzone przez jedno półrocze okazały się skuteczne zarówno w poprawieniu szybkości, jak i rozumieniu treści czytanego tekstu; wywarły też wpływ na zwiększenie poprawności głośnego czytania, jednak przyrost w tym zakresie okazał się nieistotny statystycznie.

Deskryptory TESE: specjalne potrzeby edukacyjne, czytanie, rozumienie, zajęcia wyrównawcze, efekt uczenia się, uczeń, szkoła podstawowa, trudności w nauce
TESE descriptors: special educational needs, reading, comprehension, curriculum support, learning outcome, pupil, primary school, learning difficulty
Publikacje:
  • Pańczyk, J. (1991). Rezultaty półrocznych zajęć korekcyjno-kompensacyjnych z uczniami dyslektycznymi. Roczniki Pedagogiki Specjalnej, 2, 66-69.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"