BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Nauczyciele klas I-III o edukacyjnych programach komputerowych stosowanych w realizacji treści matematycznych
Data: [2011]
Badacz: Barbara Dudel
Abstrakt:

Celem badania było poznanie opinii nauczycieli klas młodszych na temat edukacyjnych programów komputerowych wspierających realizację treści matematycznych w klasach I-III szkoły podstawowej. Badanie zrealizowano w ramach szerszych badań dotyczących uwarunkowań kompetencji matematycznych uczniów klas I-III szkoły podstawowej. Zastosowano metodę sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety Opinia nauczycieli klas młodszych na temat edukacyjnych programów komputerowych wspierających realizację treści matematycznych w klasach młodszych, który składał się z 12 pytań. Badanie zrealizowano szkołach w Dąbrowie Białostockiej, Różanymstoku, Nierśnie i Białymstoku. Próba składała się z 40 nauczycielek klas I-III, w tym 37 pracujących na stanowisku nauczyciela dyplomowanego. Większość badanych pracowała w mieście. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić, że nauczycielki znały różnorodne programy komputerowe wspierające kształcenie matematyczne (TIK) i wiele z nich stosowały. Najbardziej popularnym okazał się program Klik uczy liczyć w zielonej szkole. Badane wykorzystywały programy na różnych etapach realizowanych zajęć, w tym najczęściej w celu utrwalenia wiadomości i umiejętności uczniów. Respondentki dostrzegały również możliwość kształcenia wieloaspektowego z wykorzystaniem programów komputerowych. Nie stwierdzono zróżnicowania odpowiedzi nauczycielek ze względu na ich dane metryczkowe.

Deskryptory TESE: matematyka, szkoła podstawowa, kształcenie na poziomie elementarnym, nauczanie wspomagane komputerem, komputer
TESE descriptors: mathematics, primary school, basic education, computer-assisted learning, computer
Publikacje:
  • Dudel, B. (2011). Nauczyciele klas I-III o edukacyjnych programach komputerowych stosowanych w realizacji treści matematycznych. Edukacja, 3, 57-65.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"