BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Matematyka i jej siła oddziaływania na studentów
Instytucja:
Data: [2008]
Badacz: Magdalena Roszak
Abstrakt:

Badaniem objęto 153 studentów trzeciego, czwartego i piątego roku matematyki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Do zebrania materiału wykorzystano specjalnie skonstruowany kwestionariusz ankiety, składający się z 11 pytań otwartych. Studenci byli zadowoleni z prowadzonych zajęć matematycznych, chwalili atmosferę, którą określali jako przyjemną, niestresującą, mimo że każdy ze słuchaczy proszony był o podejście do tablicy. Badani zadowoleni byli z niewielkiej liczebności grup (do 15 osób) i z tego, że wszyscy pracowali razem. Minusem zajęć była godzina, o której się rozpoczynały zajecia (8.45 rano). Dygresje prowadzącego respondenci również oceniali pozytywnie jako przerywnik pozwalający odetchnąć, ciekawy dodatek, coś, co ma działanie relaksujące, element zabijający nudę. Studentów pytano, czy zostali zachęceni do tematu przez prowadzącą zajęcia. Odpowiedzi badanych brzmiały następująco: Tak. Nie przypuszczałem, że równania różniczkowe są takie ciekawe; Nie powiem, że równania różniczkowe stały się moją pasją, ale zdecydowanie dały się polubić. Respondenci podkreślali, że prowadząca była życzliwa i pomocna, a także zaangażowana w prowadzenie zajęć. Badanym podobało się, że prowadząca zwracała się do nich po imieniu, np. pani Kasia. Studentom poza tym podobał się brak złośliwości i wyróżniania wybranych osób. Do słabych stron zajęć badani zaliczyli nieprzeliczenie do końca wszystkich zadań, konieczność rozwiązywania zadań przy tablicy, w niektórych wypowiedziach skarżono się na ujawnianie przez prowadzącą antypatii i sympatii wobec studentów.

Deskryptory TESE: student, postawa, nauczyciel, atmosfera w klasie, matematyka, jakość nauczania
TESE descriptors: student, attitude, teacher, classroom climate, mathematics, teaching quality
Publikacje:
  • Roszak, M. (2008). Matematyka i jej siła oddziaływania na studentów. Neodidagmata, 29/30, 113-139.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"