BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wychowanie integralne dzieci i młodzieży w praktyce salezjańskiej – relacja z badań własnych
Data: maj 2007 – czerwiec 2007
Badacz: Bogdan Stańkowski
Abstrakt:

Celem badania było określenie zakresu wdrażania i propagowania systemu prewencyjnego wśród dzieci i młodzieży przez salezjanów. Analizie poddano miesięcznik Wiadomości Inspektorialne, łącznie 48 numerów z lat 2001-2005, w tym 484 artykuły i notatki omawiające wydarzenia związane z działalnością salezjanów i świeckich współpracowników. Zastosowano metody ilościowe i jakościowe. Wyniki badania potwierdziły pierwszą hipotezę, zgodnie z którą młodzież uczęszczająca do placówek salezjańskich mogła należeć do różnego rodzaju organizacji umożliwiających wszechstronny rozwój od strony fizycznej, intelektualnej i duchowej. Za słuszną uznano również drugą hipotezę, zgodnie z którą formy i strategie adaptowane w pracy z młodzieżą szły za duchem czasów i uwzględniały ówczesne potrzeby młodzieży. Wyjazdy na wycieczki krajowe i zagraniczne uznano za zgodne z pragnieniem młodzieży dotyczącym przynależenia do Europy. Poświęcano również wiele uwagi ukazywaniu sportu jako wartości służącej rozwojowi osobowości. Potwierdzono trzecią hipotezę, zgodnie z którą salezjanie dostatecznie angażowali się w rozwój całościowy młodzieży, w tym w sferę sportową, ludyczną, intelektualną oraz duchową.

Deskryptory TESE: wychowanie dziecka, młodzież, religia, organizacja młodzieżowa, rozwój fizyczny, rozwój poznawczy
TESE descriptors: child rearing, youth, religion, youth organisation, physical development, cognitive development
Publikacje:
  • Stańkowski, B. (2008). Wychowanie integralne dzieci i młodzieży w praktyce salezjańskiej – relacja z badań własnych. Edukacja, 3, 61-74.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"