BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wartość edukacji wyższej w percepcji studentów studiów niestacjonarnych
Data: [2007]
Badacz: Katarzyna Klimkowska
Abstrakt:

Celem badania było udzielenie odpowiedzi na pytanie o wartość studiów wyższych w ocenie studentów studiów niestacjonarnych. Badaniem ankietowym objęto 60 studentów studiów niestacjonarnych na różnych specjalnościach pedagogicznych. W próbie znalazły się same kobiety, ich wiek mieścił się w przedziale 22-25 lat (średnia wieku: 27,2 roku). Wyniki badania pozwoliły stwierdzić, że choć studia wyższe stanowiły dla większości studentek wartość, to przekładała się ona na wymierne korzyści, przede wszystkich w zakresie kwalifikacji zawodowych. Najwyżej cenioną przez respondentki wartością była rodzina (68,3%), następnie miłość (66,7%), zdrowie (58,3%) i praca (53,3%). Wśród 65% studentek wiedza i wykształcenie znalazły się w zakresie pięciu najniżej cenionych wartości. Jednocześnie 53,3% studentek wysoko lub bardzo wysoko ceniło studia wyższe. Wśród motywów podjęcia studiów najczęściej wskazywano chęć lub konieczność podniesienia kwalifikacji zawodowych (38,3%) oraz niepowodzenie w rekrutacji na studia stacjonarne (31,7%). 69% badanych było zadowolonych ze studiowania, a 49% ze studiów niestacjonarnych.

Deskryptory TESE: student, szkoła wyższa, uniwersytet, postawa, motywacja
TESE descriptors: student, higher education, universty, attitude, motivation
Publikacje:
  • Klimkowska, K. (2007). Wartość edukacji wyższej w percepcji studentów studiów niestacjonarnych. Edukacja, 4, 76-89.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"