Abstrakt: |
Celem badania było udzielenie odpowiedzi na pytanie o wartość studiów wyższych w ocenie studentów studiów niestacjonarnych. Badaniem ankietowym objęto 60 studentów studiów niestacjonarnych na różnych specjalnościach pedagogicznych. W próbie znalazły się same kobiety, ich wiek mieścił się w przedziale 22-25 lat (średnia wieku: 27,2 roku). Wyniki badania pozwoliły stwierdzić, że choć studia wyższe stanowiły dla większości studentek wartość, to przekładała się ona na wymierne korzyści, przede wszystkich w zakresie kwalifikacji zawodowych. Najwyżej cenioną przez respondentki wartością była rodzina (68,3%), następnie miłość (66,7%), zdrowie (58,3%) i praca (53,3%). Wśród 65% studentek wiedza i wykształcenie znalazły się w zakresie pięciu najniżej cenionych wartości. Jednocześnie 53,3% studentek wysoko lub bardzo wysoko ceniło studia wyższe. Wśród motywów podjęcia studiów najczęściej wskazywano chęć lub konieczność podniesienia kwalifikacji zawodowych (38,3%) oraz niepowodzenie w rekrutacji na studia stacjonarne (31,7%). 69% badanych było zadowolonych ze studiowania, a 49% ze studiów niestacjonarnych. |