BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Czytanie ze zrozumieniem umiejętnością pożądaną u przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
Data: [2002]
Badacz: Małgorzata Kunicka
Abstrakt:

Celem badania było znalezienie odpowiedzi na następujące pytanie: W jakim stopniu studenci kierunków pedagogicznych posiedli umiejętność czytania ze zrozumieniem oraz jak można ocenić ich wprawę w czytaniu? Do zebrania materiału badawczego posłużono się niestandaryzowanym testem wyboru oraz fragmentem Quo vadis? Henryka Sienkiewicza (test zawierał pytania odnoszące się tylko i wyłącznie do wybranego fragmentu powieści). Próbę badawczą stanowiło 190 studentek oraz studentów Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego. W wyniku przeprowadzonego testu poziom wprawy w czytaniu badanych studentów i studentek oceniono jako wysoce niezadowalający. Na podstawie analizy zgromadzonego materiału stwierdzono, że ponad jedna trzecia wszystkich udzielonych przez respondentów odpowiedzi była błędna. Ponadto wykazano, że na żadne ze sformułowanych pytań nie było wszystkich poprawnych odpowiedzi. Okazało się również, że tylko 20 osób (ze 190) otrzymało maksymalną ilość punktów. Zgodnie z udzielonymi odpowiedziami ustalono, że 40% ankietowanych nie uzyskało połowy możliwych do zdobycia punktów, a na jedno z postawionych pytań jedynie niewiele ponad 25% osób odpowiedziało prawidłowo.

Deskryptory TESE: umiejętność czytania, kształcenie nauczycieli, kwalifikacje pedagogiczne, kompetencje, czytanie, student, edukacja przedszkolna
TESE descriptors: , teacher education, teaching qualification, competence, reading, student, pre-primary education
Publikacje:
  • Kunicka, M. (2003). Czytanie ze zrozumieniem umiejętnością pożądaną u przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Wychowanie na co Dzień, 3, 10-11.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"