BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Optymalizacja pracy nauczycielek przedszkoli przez systemowy dobór treści i zajęć dydaktycznych (cz. I)
Data: [2001]
Badacz: Wanda Wójcik
Abstrakt:

Pierwsza część publikacji zawiera przesłanki teoretyczne badań oraz zarys koncepcji badawczej. Celem badania była odpowiedź na pytanie: jaki jest poziom i zakres optymalizacji pracy nauczycielek przedszkoli przez systemowy dobór treści i metod zajęć dydaktycznych. Weryfikacji poddano założenie, że optymalizacja pracy nauczycielek przedszkoli uzależniona jest w wysokim stopniu od systemowego doboru treści i metod dydaktycznych. W badaniu posłużono się następującymi technikami: analizą dokumentów, obserwacją oraz wywiadem. Próbę badawczą stanowiło 118 osób (w tym 47 czynnych zawodowo nauczycielek przedszkoli i jednocześnie studentek studiów zaocznych, sześć studentek bez doświadczenia zawodowego, 10 nauczycielek planujących pracę w toku doskonalenia zawodowego w rejonie metodycznym powiatu łowickiego oraz 54 nauczycielki-studentki pięcioletnich studiów pedagogicznych w Mazowieckiej Wyższej Szkole Humanistyczno-Pedagogicznej w Łowiczu). Analizę danych empirycznych z badań przedstawia część druga raportu: Optymalizacja pracy nauczycielek przedszkoli przez systemowy dobór treści i zajęć dydaktycznych (cz. II).

Deskryptory TESE: placówka przedszkolna, edukacja przedszkolna, nauczyciel, kompetencje, kwalifikacje pedagogiczne, opieka nad dzieckiem, praktyka pedagogiczna
TESE descriptors: pre-primary institution, pre-primary education, teacher, competence, teaching qualification, childcare, teaching practice
Publikacje:
  • Wójcik, W. (2002). Optymalizacja pracy nauczycielek przedszkoli przez systemowy dobór treści i zajęć dydaktycznych (cz. I). Wychowanie na co Dzień, 4-5, 35-37.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"