Tytuł badania: |
Optymalizacja pracy nauczycielek przedszkoli przez systemowy dobór treści i zajęć dydaktycznych (cz. I) |
Data: |
[2001] |
Badacz: |
Wanda Wójcik |
Abstrakt: |
Pierwsza część publikacji zawiera przesłanki teoretyczne badań oraz zarys koncepcji badawczej. Celem badania była odpowiedź na pytanie: jaki jest poziom i zakres optymalizacji pracy nauczycielek przedszkoli przez systemowy dobór treści i metod zajęć dydaktycznych. Weryfikacji poddano założenie, że optymalizacja pracy nauczycielek przedszkoli uzależniona jest w wysokim stopniu od systemowego doboru treści i metod dydaktycznych. W badaniu posłużono się następującymi technikami: analizą dokumentów, obserwacją oraz wywiadem. Próbę badawczą stanowiło 118 osób (w tym 47 czynnych zawodowo nauczycielek przedszkoli i jednocześnie studentek studiów zaocznych, sześć studentek bez doświadczenia zawodowego, 10 nauczycielek planujących pracę w toku doskonalenia zawodowego w rejonie metodycznym powiatu łowickiego oraz 54 nauczycielki-studentki pięcioletnich studiów pedagogicznych w Mazowieckiej Wyższej Szkole Humanistyczno-Pedagogicznej w Łowiczu). Analizę danych empirycznych z badań przedstawia część druga raportu: Optymalizacja pracy nauczycielek przedszkoli przez systemowy dobór treści i zajęć dydaktycznych (cz. II). |
Deskryptory TESE: |
placówka przedszkolna, edukacja przedszkolna, nauczyciel, kompetencje, kwalifikacje pedagogiczne, opieka nad dzieckiem, praktyka pedagogiczna |
TESE descriptors: |
pre-primary institution, pre-primary education, teacher, competence, teaching qualification, childcare, teaching practice |
Publikacje: |
- Wójcik, W. (2002). Optymalizacja pracy nauczycielek przedszkoli przez systemowy dobór treści i zajęć dydaktycznych (cz. I). Wychowanie na co Dzień, 4-5, 35-37.
|