| Tytuł badania: |
Optymalizacja pracy nauczycielek przedszkoli przez systemowy dobór treści i zajęć dydaktycznych (cz. II) |
| Data: |
[2001] |
| Badacz: |
Wanda Wójcik |
| Abstrakt: |
Część druga publikacji zawiera analizę i interpretację pozyskanych materiałów empirycznych. Zarys koncepcji badawczej przedstawiono w części pierwszej raportu: Optymalizacja pracy nauczycielek przedszkoli przez systemowy dobór treści i zajęć dydaktycznych (cz. I). W wyniku przeprowadzonego badania potwierdzono hipotezę o wpływie systemowego doboru treści i metod zajęć na optymalizację pracy nauczycielek. Zgromadzony materiał pozwolił wykazać również, że zmodernizowana praca pozytywnie motywowała do poszukiwania optymalnych rozwiązań metodyczno-organizacyjnych oraz wspierała proces autorefleksji i autokontroli badanych. Odnotowano ponadto, że wykorzystywanie systemowej metodyki pracy wpływało na poprawę organizacji warunków kształcenia dzieci. |
| Deskryptory TESE: |
praktyka pedagogiczna, opieka nad dzieckiem, kwalifikacje pedagogiczne, kompetencje, nauczyciel, edukacja przedszkolna, placówka przedszkolna |
| TESE descriptors: |
teaching practice, childcare, teaching qualification, competence, teacher, pre-primary education, pre-primary institution |
| Publikacje: |
- Wójcik, W. (2002). Optymalizacja pracy nauczycielek przedszkoli przez systemowy dobór treści i zajęć dydaktycznych (cz. II). Wychowanie na co Dzień, 6, 10-13.
|