BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Optymalizacja pracy nauczycielek przedszkoli przez systemowy dobór treści i zajęć dydaktycznych (cz. II)
Data: [2001]
Badacz: Wanda Wójcik
Abstrakt:

Część druga publikacji zawiera analizę i interpretację pozyskanych materiałów empirycznych. Zarys koncepcji badawczej przedstawiono w części pierwszej raportu: Optymalizacja pracy nauczycielek przedszkoli przez systemowy dobór treści i zajęć dydaktycznych (cz. I). W wyniku przeprowadzonego badania potwierdzono hipotezę o wpływie systemowego doboru treści i metod zajęć na optymalizację pracy nauczycielek. Zgromadzony materiał pozwolił wykazać również, że zmodernizowana praca pozytywnie motywowała do poszukiwania optymalnych rozwiązań metodyczno-organizacyjnych oraz wspierała proces autorefleksji i autokontroli badanych. Odnotowano ponadto, że wykorzystywanie systemowej metodyki pracy wpływało na poprawę organizacji warunków kształcenia dzieci.

Deskryptory TESE: praktyka pedagogiczna, opieka nad dzieckiem, kwalifikacje pedagogiczne, kompetencje, nauczyciel, edukacja przedszkolna, placówka przedszkolna
TESE descriptors: teaching practice, childcare, teaching qualification, competence, teacher, pre-primary education, pre-primary institution
Publikacje:
  • Wójcik, W. (2002). Optymalizacja pracy nauczycielek przedszkoli przez systemowy dobór treści i zajęć dydaktycznych (cz. II). Wychowanie na co Dzień, 6, 10-13.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"