Abstrakt: |
W badaniu analizie poddano witryny internetowe szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych w województwach podlaskim (z wykluczeniem Białegostoku) i mazowieckim (z wykluczeniem Warszawy); TIK. Łącznie wylosowano 80 placówek z każdego województwa. Witryny przeanalizowano pod kątem ich funkcjonalności, standardów redakcyjnych oraz użycia nowych form i metod kreowania wizerunku. Swojej witryny internetowej nie posiadało 28,7% szkół z województwa podlaskiego i 13,8% z mazowieckiego. Do zarządzania treścią 25% witryn nie korzystało z CMS, 3,8% używało systemu Wordpress, 20,6% Joomla!, a 263% innego CMS. Do komunikacji 19,8% witryn używało formularza kontaktowego, 11,6% wymagało rejestracji w witrynie, 10,7% korzystało z mediów społecznościowych (Facebooka), 5,8% udostępniało sondę albo ankietę, tyle samo również newsletter. 58,2% witryn szkół podlaskich i 39,4% mazowieckich posiadało na swoich stronach odnośniki do ciekawych stron internetowych. Jedynie 5,8% szkół z obu województw korzystało z platformy e-learningowej, w tym 10,9% szkół podlaskich i tylko 1,5% mazowieckich. W większości witryn układ aktualności prezentowany był w tradycyjny sposób – w postaci wiadomości jednej nad drugą. Jedynie na 5,8% witryn wykorzystywano niestandardowe sposoby prezentacji aktualności. Zauważono występowanie zdezaktualizowanych treści na 23,1% stron badanych szkół. 61,1% szkół posiadało na swoich stronach galerię zdjęć, w tym 6,6% w postaci filmów. |