BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Zagubieni w tłumie – poczucie osamotnienia u współczesnej młodzieży
Instytucja:
Data: [2011]
Badacz: Magdalena Jakuta
Abstrakt:

Celem badania było określenie odczuwanego przez młodzież poczucia osamotnienia i jego wpływu na funkcjonowanie w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Założono wstępnie, że skala odczuwanego osamotnienia przez dziewczęta z placówek będzie wyższa niż w przypadku uczniów jednego z krakowskich gimnazjów. W badaniu uczestniczyło 48 wychowanek w wieku od 13 do 18 lat; dziewczęta przebywały w placówce przynajmniej trzy miesiące. W grupie porównawczej znalazły się 64 uczennice krakowskiego gimnazjum. Do zebrania materiału badawczego wykorzystano Skalę ESLI i SAGS. Badano poczucie osamotnienia na płaszczyźnie rodziny, relacji z rówieśnikami i relacji z innymi znaczącymi osobami. Okazało się, że uczennice gimnazjum uzyskały nieco większe wyniki we wszystkich trzech płaszczyznach, co zaprzeczało wstępnie przyjętej hipotezie – paradoksalnie dziewczęta te odczuwały minimalnie większe osamotnienie niż ich rówieśnice przebywające w placówce resocjalizacyjnej.

Deskryptory TESE: młodzież, osobowość, relacja dorosły – dziecko, relacje interpersonalne, postawa, zachowania, socjalizacja
TESE descriptors: youth, personality, adult-child relation, interpersonal relations, attitude, behaviour, socialisation
Publikacje:
  • Jakuta, M. (2012). Zagubieni w tłumie – poczucie osamotnienia u współczesnej młodzieży. Resocjalizacja Polska, 3, 399-410.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"