BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: The Impact of Blended Learning on Teaching English for Vocational Purposes
Instytucja:
Data: [2012]
Badacz: Elżbieta Danuta Lesiak-Bielawska
Abstrakt:

Celem badania było określenie wpływu nauczania metodą zintegrowaną (blended learning) na kształcenie w zakresie angielskiego przeznaczonego do celów zawodowych (English for Vocational Purposes). Badanie miało charakter eksperymentalny i zostało przeprowadzone metodą jednej grupy eksperymentalnej wśród 46 studentów pierwszego i drugiego roku, uczących się angielskiego jako języka obcego na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Zgodnie z pisemnym testem wstępnym studenci znajdowali się na średniozaawansowanym poziomie znajomości języka angielskiego (B1+, B2). Do pomiaru poziomu znajomości języka angielskiego do celów zawodowych zastosowano test, w którym maksymalnie można było uzyskać 50 punktów i który przeprowadzono dwukrotnie (pretest i posttest). Czynnik eksperymentalny polegał na wprowadzeniu do nauczania angielskiego metody zintegrowanej, co przybrało postać trzyetapowego procesu trwającego dwa miesiące. Etap pierwszy składał się z tradycyjnego komponentu, w ramach którego zdefiniowano cele kursu, przeprowadzono pretest, przedstawiono terminologię i zrealizowano ćwiczenia utrwalające. Na drugim etapie studenci wykonali serię ćwiczeń interaktywnych na platformie e-learningowej MOODLE (Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment). Na trzecim etapie przeprowadzono posttest i poproszono studentów o ewaluację zintegrowanej metody nauczania. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić istotną statystycznie różnicę między pretestem i posttestem w zakresie słownictwa i produktywnej wiedzy dotyczącej technicznej terminologii. Wyciąganie ostatecznych wniosków na temat związku między metodą zintegrowaną a postępem w znajomości języka było niemożliwe ze względu na małą liczebność grupy i formułę niepełnego eksperymentu.

Author's Keywords: blended learning formula, English for Scientific/Vocational Purposes, vocabulary acquisition, productive vocabulary knowledge, receptive vocabulary knowledge
Deskryptory TESE: nauczanie języków obcych, język, angielski, student, metodyka
TESE descriptors: foreign language teaching, language, English, student, learning theory
Publikacje:
  • Lesiak-Bielawska, E.D. (2012). The Impact of Blended Learning on Teaching English for Vocational Purposes. Glottodidactica, 38(1), 47-56.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"