BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: The Relationship between Learning Style Preferences and Reading Strategy Use in English as a Foreign Language
Instytucja:
Data: [2008]
Badacz: Elżbieta Danuta Lesiak-Bielawska
Abstrakt:

Celem badania było określenie zależności między stylem uczenia się i strategiami stosowanymi podczas realizowania zadań z czytania w języku angielskim jako języku obcym. W badaniu zastosowano kwestionariusz do pomiaru strategii czytania własnej konstrukcji, kwestionariusz do pomiaru motywacji do uczenia się języków obcych oraz Learning Style Preference Survey (Cohen, Oxford, Chi, 2001), które przetłumaczono na język polski. Jako zadanie z czytania w języku angielskim wykorzystano fragment z International Express Teacher’s Resource Book (Taylor, 1997). Badaniem objęto 49 studentów drugiego roku Politechniki Warszawskiej o średniozaawansowanym poziomie znajomości języka angielskiego. Wyniki badania potwierdziły częściowo założenia o zależności między stylem uczenia się a strategiami rozwiązywania zadania z czytania. W grupie badanych, którzy uzyskali lepsze wyniki, stwierdzono ścisłe zależności między stylem uczenia się i strategiami czytania. Strategie te nie tylko były dobrze dopasowane do poszczególnych typów zadań, ale pozostawały również spójne ze strategiami zastosowanym w trakcie realizacji całego testu. Co więcej badani z grupy o lepszych wynikach swobodnie stosowali szeroki wachlarz powiązanych ze sobą stylów uczenia się, które odpowiadały wskazanym przez nich strategiom rozwiązywania zadań z czytania w języku angielskim.

Deskryptory TESE: uczenie się, czytanie, język, nauczanie języków obcych, angielski, szkoła wyższa
TESE descriptors: learning, reading, language, foreign language teaching, English, higher education
Publikacje:
  • Lesiak-Bielawska, E.D. (2008). The Relationship between Learning Style Preferences and Reading Strategy Use in English as a Foreign Language. Glottodidactica, 34, 93-104.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"