BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: When Intuition Fails us: the World Wide Web as a Corpus
Instytucja:
Data: [2007]
Badacz: Paweł Scheffler
Abstrakt:

Celem badania było udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy polscy nauczyciele i uczniowie języka angielskiego stosują internet jako korpus tekstów w języku angielskim (TIK). Badaniem ankietowym objęto 20 nauczycieli oraz 100 studentów Wyższej Szkoły Języków Obcych w Poznaniu o zaawansowanym poziomie znajomości języka angielskiego. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić, że 13% badanych studentów w ogóle nie korzystało z internetu w nauce języka angielskiego. Wśród pozostałych najpopularniejsze było korzystanie ze słowników (58%), następnie czytanie wiadomości i czasopism online (35%), odwiedzanie stron przeznaczonych do nauki języka angielskiego jako języka obcego (19%) i korzystanie z internetu jako zasobu tekstów (14%). Traktowanie stron WWW jako korpusu dotyczyło jedynie 10% studentów. Do kategorii tej (sformułowanej przez badaczkę) zakwalifikowano te odpowiedzi badanych, które uwzględniały wyszukiwanie słów i wyrażeń angielskich w internecie. W przypadku nauczycieli sześciu na dziesięciu wykorzystywało internet jako korpus. Wszyscy nauczyciele oprócz jednego określili się jako doświadczeni użytkownicy internetu i zadeklarowali, że stosowali go jako źródło różnego rodzaju materiałów dodatkowych na prowadzone przez nich zajęcia. Dwóch nauczycieli używało British National Corpus jako środka do weryfikacji swoich intuicji językowych, choć nie stosowało go w ramach zajęć.

Deskryptory TESE: język, angielski, Internet, korzystanie z Internetu, nauczyciel, student, szkoła wyższa, nauczanie języków obcych
TESE descriptors: language, English, Internet, Internet usage, teacher, student, higher education, foreign language teaching
Publikacje:
  • Scheffler, P. (2007). When Intuition Fails us: the World Wide Web as a Corpus. Glottodidactica, 33, 93-104.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"