BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Skłonność do podejmowania ryzyka fizycznego a stosunek do upływu czasu
Data: [2004]
Badacz: Piotr Próchniak
Abstrakt:

Celem badania było określenie zależności między podejmowaniem ryzyka fizycznego a stosunkiem do upływu czasu wśród studentów. Badaniem objęto 161 mężczyzn uczących się na studiach dziennych Pomorskiej Akademii Pedagogicznej i Wyższej Szkoły Zarządzania w Słupsku. W badaniu wykorzystano dwa kwestionariusze własnego autorstwa: Kwestionariusz Skłonności do Podejmowania Ryzyka Fizycznego oraz Kwestionariusz Stosunku do Upływu Czasu. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić związek między skłonnością do podejmowania ryzyka fizycznego w postaci zażywania narkotyków a negatywnym stosunkiem do upływu czasu. Świadomość upływu czasu wywoływała w badanych z tej grupy negatywne emocje i była źródłem stresu. Można to było interpretować jako mechanizm obronny wobec świadomości przemijania lub brak umiejętności nadawania pozytywnego znaczenia własnej egzystencji w wymiarze temporalnym. Nie stwierdzono natomiast związku między podejmowaniem ryzyka fizycznego w postaci uprawiania sportów ekstremalnych a negatywnym stosunkiem do upływu czasu. Osoby preferujące sporty ekstremalne akceptowały upływ czasu własnego życia i czerpały z niego satysfakcję.

Deskryptory TESE: student, szkoła wyższa, psychologia, postawa, płeć męska
TESE descriptors: student, higher education, psychology, attitude, male
Publikacje:
  • Próchniak, P. (2005). Skłonność do podejmowania ryzyka fizycznego a stosunek do upływu czasu. Edukacja, 2, 26-34.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"