BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: „Windą na Mont Blanc”. Analiza badań kompetencji matematycznych uczniów klasy I szkół podstawowych gminy Świdnica
Data: grudzień 2005 – luty 2006
Badacz: Aldona Baradzi-Pyt
Abstrakt:

Celem badania była diagnoza dojrzałości do nauki matematyki na poziomie klas I-III. Badanie miało charakter przesiewowy i objęto nim uczniów klas pierwszych ze świdnickich szkół podstawowych (łącznie próba liczyła 127 dzieci). Do zebrania materiału wykorzystano serie prób E. Gruszczyk-Kolczyńskiej wzorowanych na modelu badań piagetowskich. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że 46% respondentów posiadało pełną dojrzałość do nauki matematyki, 37% było na etapie przejściowym, a 17% nie osiągnęło poziomu dojrzałości. Dodatkowo ustalono, że 46% uczniów potrafiło rozumować operacyjnie w pierwszym zakresie (tj. uznawania stałości ilości nieciągłych), a w drugim (tj. szeregowania) – 56%. W zakresie trzecim (uznawania stałości ilości tworzywa) dojrzałość osiągnęło – 63% badanych, a w czwartym (uznawania stałości ilości długości) – 55%. Dodatkowo ustalono, że w diagnozowanych klasach znajdowało się na ogół po czterech uczniów, którzy nie osiągnęli dojrzałości w żadnym z czterech wskazanych zakresów.

Deskryptory TESE: matematyka, edukacja, szkoła podstawowa, umiejętności podstawowe, uczeń, kompetencja uczenia się, kompetencje, rozumienie, rozumowanie
TESE descriptors: mathematics, education, primary school, basic skills, pupil, learning to learn, competence, comprehension, reasoning
Publikacje:
  • Baradzi-Pyt, A. (2006). „Windą na Mont Blanc”. Analiza badań kompetencji matematycznych uczniów klasy I szkół podstawowych gminy Świdnica. Przegląd Badań Edukacyjnych, 2(3), 155-163.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"