BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Charakterystyka nauczycieli uczestniczących w projekcie doskonalenia świętokrzyskich kadr oświaty BENLID
Instytucja:
Data: [2011]
Badacz: Teresa Giza
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono wśród pracowników oświaty uczestniczących w studiach podyplomowych w ramach programu BENLID. Łącznie na studia uczęszczało 650 osób. Do analizy zakwalifikowano 486 poprawnie wypełnionych ankiet. W badanej próbie było 44 mężczyzn i 442 kobiety. 139 osób miało staż pracy w oświacie wynoszący sześć lat albo mniej. 176 respondentów pracowało w oświacie od siedmiu do 18 lat, a 171 – 19 lat i więcej. 92 ankietowanych było zatrudnionych na umowę na czas określony, 313 na czas nieokreślony, 64 osoby posiadały mianowanie, a siedem miało więcej niż jedną formę zatrudnienia. 430 badanych pracowało w placówkach publicznych, 40 zaś w prywatnych. 40 respondentów było zatrudnionych w placówkach wychowania przedszkolnego, 201 w szkołach podstawowych, 114 w gimnazjach, 12 w szkołach zawodowych, 26 w liceach ogólnokształcących i profilowanych, 19 w technikach, a 26 w szkołach policealnych. 450 studentów posiadało kwalifikacje pedagogiczne. Na podstawie wyników badania stwierdzono, że osoby doświadczone i ze średnim stażem pracy znacznie częściej wybierały studia z zakresu organizacji i zarządzania pracą szkoły. Pracownicy oświaty o najniższym stażu pracy wybierali natomiast zdecydowanie częściej edukację wczesnoszkolną i przedszkolną, a zauważalnie częściej – kompetencje opiekuńczo-wychowawczo-terapeutyczne. Zaobserwowano ponadto wyraźną zależność między pracą w miejscu zamieszkania a stażem pracy – im większy był staż pracy badanych, tym częściej pracowali oni w miejscu zamieszkania.

Deskryptory TESE: doskonalenie zawodowe nauczycieli, samokształcenie, doskonalenie zawodowe w toku pracy, dobre samopoczucie, płeć męska, płeć żeńska, nauczyciel, miejsce pracy, miejsce zamieszkania
TESE descriptors: in-service teacher training, self-instruction, in-service training, well-being, male, female, teacher, place of work, place of residence
Publikacje:
  • Giza, T. (2012). Charakterystyka nauczycieli uczestniczących w projekcie doskonalenia świętokrzyskich kadr oświaty BENLID. W: W. Dróżka, J. Miko-Giedyk i R. Miszczuk (red.), Doskonalenie zawodowe nauczycieli i innych pracowników oświaty (s. 17-29). Kielce: Uniwersytet Jana Kochanowskiego.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"