BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Kampanie promocyjne Politechniki Lubelskiej i Technische Universität Braunschweig w opinii studentów
Typ badania: międzynarodowe
Data: marzec 2004
Badacz: Magdalena Łukasik
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono w celu analizy porównawczej strategii promocyjnych dwóch uczelni: Politechniki Lubelskiej oraz Technische Universität Braunschweig. Do zebrania materiału badawczego posłużono się metodą sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem kwestionariusza, o którego wypełnienie poproszono 30 studentów z Polski oraz 30 studentów z Niemiec. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że najczęstszym źródłem uzyskiwania informacji na temat uczelni w przypadku niemieckich respondentów (43%) i polskich (40%) byli znajomi. Na drugim miejscu wskazywano broszury (33% Polaków) oraz internet (TIK; 30% Niemców). Na podstawie zgromadzonego materiału ustalono, że respondenci niemieccy pięciokrotnie częściej korzystali z internetu niż ich polscy koledzy. Okazało się również, że Polacy wcześniej zaczęli interesować się wyborem uczelni niż Niemcy (66,7% polskich studentów wskazało okres klasy maturalnej, z kolei 46,7% niemieckich studentów – ukończenie szkoły średniej). Zgodnie z udzielonymi odpowiedziami ustalono również, że w Polsce bardziej popularną formą promocji uczelni były dni otwarte (uczestniczyło w nich 46,7% osób, podczas gdy w Niemczech uczestnictwo zadeklarowało 26,7%). W Niemczech natomiast największym powodzeniem (40%) cieszyły się spotkania ze studentami (w Polsce uczestniczyło w tego rodzaju promocji 20% uczniów). Dodatkowo odnotowano, że w obu krajach najbardziej znaczącym motywem w wyborze uczelni był kierunek studiów.

Deskryptory TESE: Polska, Niemcy, student, studia wyższe, ocenianie, szkoła wyższa, edukacja, placówka edukacyjna
TESE descriptors: Poland, Germany, student, higher education course, marking, higher education, education, educational institution
Publikacje:
  • Łukasik, M. (2006). Kampanie promocyjne Politechniki Lubelskiej i Technische Universität Braunschweig w opinii studentów. Edukacja Dorosłych, 1-2, 91-106.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"