BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Kampanie społeczne jako przejaw działań edukacyjnych
Instytucja:
Data: 2012 – 2013
Badacz: Iwona Nowakowska, Jan Nowomiejski, Renata Rasińska
Abstrakt:

Przedmiot badawczy stanowiła ocena wiedzy studentów dotyczącej kampanii społecznych związanych z promocją zdrowia oraz analiza roli edukacyjnej tych kampanii. Badaniem objęto 152 studentów poznańskich uczelni (55% respondentów stanowiły kobiety; średnia wieku badanych wyniosła 22,01). Do zebrania materiału posłużono się sondażem diagnostycznym z zastosowaniem kwestionariusza ankiety. W badaniu wykorzystano również przykładowe plakaty kampanii społecznych rozpowszechnianych w telewizji, prasie, internecie oraz na bilbordach w latach 2011-2012. Zgodnie z uzyskanymi odpowiedziami wykazano, że ponad połowa ankietowanych (59,9%) oceniła podejmowane w Polsce działania promujące zdrowie jako dostateczne (15,8% oceniło je jako dobre, a 24,3% jako niezadowalające; nikt z respondentów nie ocenił ich jako bardzo dobre). Okazało się, że niemal wszyscy studenci (99,5%) nie pamiętali, jakie organizacje były wymieniane w przekazach kampanii. Ustalono, że najbardziej znana kampania społeczna dotyczyła picia mleka: „Pij mleko! Będziesz wielki!”. Jednocześnie zaobserwowano, że badani najwyżej ocenili kampanie, które znali, tzn. „Pij mleko! Będziesz wielki!”, „Chroń życie przed rakiem szyjki macicy”, „Stop zwolnieniom z wf-u”, „JA TY JEMY” oraz „Narkotyki? Na co mi to!”.

Autorskie słowa kluczowe: kampanie społeczne, działania edukacyjne
Author's Keywords: social campaigns, educational activities
Deskryptory TESE: edukacja, społeczeństwo, środki masowego przekazu, student, działania promocyjne
TESE descriptors: education, society, mass media, student, promotional activity
Publikacje:
  • Rasińska, R., Nowakowska, I. i Nowomiejski, J. (2014). Kampanie społeczne jako przejaw działań edukacyjnych. Pielęgniarstwo Polskie, 1, 20-25.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"