Abstrakt: |
Badanie przeprowadzono w celu diagnozy stanu edukacji kulturalnej w Płocku. Analizą objęto 22 instytucje, które miały łącznie 171 ofert edukacji kulturalnej (w tym: trzy biblioteki – 25 ofert, trzy muzea – 10 ofert, teatr – dziewięć ofert, zespół pieśni i tańca – osiem ofert, orkiestra symfoniczna – trzy oferty, szkoła muzyczna – sześć ofert, galeria – pięć ofert, szesc domów kultury – 77 ofert, pięć stowarzyszeń – 28 ofert). W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że instytucje edukacji kulturalnej w Płocku korzystały podczas realizacji swojej działalności z własnej infrastruktury lokalowej. Wykazano również, że zajęcia z zakresu edukacji kulturalnej oferowane były w ciągu całego dnia (od rana do wieczora). Zgodnie ze zgromadzonym materiałem ustalono również, że największą popularnością cieszyły się cykliczne formy kształcenia. Ustalono również, że zdecydowana większość ofert miała charakter bezpłatny. Najczęściej wykorzystywane formy edukacji kulturalnej w Płocku: prezentacja, pokaz, odczyt oraz wykład (najrzadziej odbywały się kursy). Dodatkowo ujawniono, że literatura, muzyka i śpiew były najbardziej popularnymi aktywnościami twórczymi (najrzadziej natomiast korzystano z komputerów, TIK). |