Abstrakt: |
Badanie ankietowe przeprowadzono wśród uczestników konkursu Przedsiębiorczy uczeń na rynku pracy. Konkurs skierowany jest do uczniów szkół ogólnokształcących i nieekonomicznych zawodowych w Lublinie i województwie lubelskim. Ankieta dotyczyła przydatności i celowości konkursu. Wzięło w niej udział 326 uczniów, w tym 207 chłopców i 119 dziewcząt. O przydatności konkursu było przekonanych 258 respondentów, w tym 165 chłopców i 93 dziewczęta. Za nieprzydatny uznało konkurs 45 ankietowanych, w tym 31 chłopców i 14 dziewcząt. Nie miało zdania na ten temat 23 respondentów, w tym 11 chłopców i 12 dziewcząt. 8% uczniów deklarowało, że ich zainteresowanie lekcjami przedsiębiorczości jest bardzo duże, za duże uznało swoje zainteresowanie tymi lekcjami 43% badanych, średnie zainteresowanie deklarowało 34% uczniów. Lekcje przedsiębiorczości nie były interesujące w opinii 11% badanych, a nudziły 4% respondentów. Za bardzo dobrą i dobrą własną przedsiębiorczość uznało odpowiednio 8% i 18% badanych. Przeciętną własną przedsiębiorczość deklarowało 48% uczniów, a słabą – 26%. 54% badanych twierdziło, że często zabierają głos podczas lekcji. Rzadkie odzywanie się na lekcjach deklarowało łącznie 40% badanych uczniów. Wcale nie zabierało głosu podczas zajęć w szkole 6% respondentów. |