Abstrakt: |
Przedmiotem badania były opinie uczniów i rodziców na temat podstaw przedsiębiorczości. W badaniu wzięli udział uczniowie i ich rodzice z trzech krakowskich szkół: Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 14 – XXX Liceum Ogólnokształcącego, Publicznego Salezjańskiego Liceum Ogólnokształcącego i V Liceum Ogólnokształcącego. 53% uczniów aprobowało decyzję o wprowadzeniu podstaw przedsiębiorczości do programu nauczania. 38% wybrało odpowiedź: raczej tak. Jedynie 6% respondentów z tej grupy jednoznacznie negatywnie oceniło wprowadzenie nowego przedmiotu do programu nauczania, a 3% nie miało zdania na ten temat. Najwięcej badanych uczniów interesowało się problematyką pracy, bankowości i ubezpieczeń. Wśród rodziców 26% twierdziło, że w dorosłym życiu najbardziej przydają się tematy dotyczące pracy. Znaczna część badanych rodziców za istotne uznała także zagadnienia związane z prowadzeniem własnej firmy, podatkami i ubezpieczeniami. 29,2% uczniów deklarowało, że podczas zajęć mają możliwość prowadzenia dyskusji i polemizowania, 22,9% mogło rozwiązywać problemy, 19,8% wskazało również na formułowanie wniosków. |