BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Przedmiot podstawy przedsiębiorczości w opinii uczniów i rodziców na przykładzie wybranych krakowskich szkół
Instytucja:
Data: [2004]
Badacz: Edyta Osuch, Wiktor Osuch
Abstrakt:

Przedmiotem badania były opinie uczniów i rodziców na temat podstaw przedsiębiorczości. W badaniu wzięli udział uczniowie i ich rodzice z trzech krakowskich szkół: Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 14 – XXX Liceum Ogólnokształcącego, Publicznego Salezjańskiego Liceum Ogólnokształcącego i V Liceum Ogólnokształcącego. 53% uczniów aprobowało decyzję o wprowadzeniu podstaw przedsiębiorczości do programu nauczania. 38% wybrało odpowiedź: raczej tak. Jedynie 6% respondentów z tej grupy jednoznacznie negatywnie oceniło wprowadzenie nowego przedmiotu do programu nauczania, a 3% nie miało zdania na ten temat. Najwięcej badanych uczniów interesowało się problematyką pracy, bankowości i ubezpieczeń. Wśród rodziców 26% twierdziło, że w dorosłym życiu najbardziej przydają się tematy dotyczące pracy. Znaczna część badanych rodziców za istotne uznała także zagadnienia związane z prowadzeniem własnej firmy, podatkami i ubezpieczeniami. 29,2% uczniów deklarowało, że podczas zajęć mają możliwość prowadzenia dyskusji i polemizowania, 22,9% mogło rozwiązywać problemy, 19,8% wskazało również na formułowanie wniosków.

Deskryptory TESE: lekcja, przedsiębiorczość, wiedza, rynek pracy, praca, postawa wobec szkoły
TESE descriptors: lesson, enterpreneurship, knowledge, labour market, labour, attitude towards school
Publikacje:
  • Osuch, E. i Osuch, W. (2005). Przedmiot podstawy przedsiębiorczości w opinii uczniów i rodziców na przykładzie wybranych krakowskich szkół. Przedsiębiorczość – Edukacja, 1, 195-202.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"