BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wykorzystanie mediów elektronicznych w edukacji technicznej studentów
Instytucja:
Data: 1999 – 2004
Badacz: Tomasz Prauzner
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono w celu weryfikacji założenia o wyższej skuteczności środków dydaktycznych wspomaganych komputerowo w procesie nauczania niż środków tradycyjnych. Badanie zrealizowano w dwóch etapach – w pierwszym uczestniczyło 87 studentów pierwszego i drugiego roku studiów Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, uczęszczających na zajęcia laboratoryjne z informatyki i elektrotechniki. Respondentów poproszono o uzupełnienie ankiety oraz przeprowadzono z nimi wywiad (zastosowane kwestionariusze dotyczyły posiadanej wiedzy oraz opinii badanych na temat dotychczasowego trybu prowadzenia zajęć na studiach oraz wcześniejszych w szkole średniej). W drugim etapie badaniu poddano 316 studentów, których podzielono na grupę eksperymentalną (podczas zajęć z tymi osobami wykorzystywano środki dydaktyczne wspomagane technikami multimedialnymi) oraz kontrolną. W wyniku przeprowadzonego testu końcowego, sprawdzającego efekty nauczania, potwierdzono słuszność hipotezy o wyższej skuteczności w procesie nauczania metod wykorzystujących komputer oraz odpowiednie oprogramowanie specjalistyczne (TIK). Jednocześnie zaobserwowano większe zainteresowanie wśród respondentów z grupy eksperymentalnej oraz wzrost aktywności na zajęciach, podczas których posługiwano się nowszym środkami dydaktycznymi.

Deskryptory TESE: postępy w nauce, efekt uczenia się, nauczanie, proces uczenia się, student, technologia informacyjno-komunikacyjna, kształcenie techniczne, studia wyższe, dydaktyka, środki dydaktyczne
TESE descriptors: study progress, learning outcome, teaching, learning process, student, ICT, technical education, higher education course, didactics, teaching resourses
Publikacje:
  • Prauzner, T. (2006). Wykorzystanie mediów elektronicznych w edukacji technicznej studentów. Technika – Informatyka – Edukacja, 6, 140-144.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"