BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Współczesne zagrożenia życia w opinii studentów
Data: [2004]
Badacz: Alina Stankiewicz
Abstrakt:

Celem badania było ustalenie sposobu postrzegania współczesnych zagrożeń o charakterze ogólnoświatowym wśród studentów. Badaniem ankietowym objęto 96 osób, w tym studentów drugiego roku pedagogiki oraz czwartego roku kierunków przyrodniczych (biologii i ochrony środowiska). Wyniki badania pozwoliły stwierdzić, że w hierarchii zagrożeń studentów dominowały degradacja i zanieczyszczenie środowiska (35%), na kolejnym miejscu znalazły się konflikty zbrojne i użycie broni masowego rażenia (19%), następnie choroby cywilizacyjne i społeczne (17%), zagrożenia społeczno-ekonomiczne (16%) oraz występowanie klęsk żywiołowych (13%). Wśród zanieczyszczeń środowiska wymieniano dziurę ozonową, niszczenie lasów, szkodliwe promieniowanie, skażenie chemiczne, zanieczyszczenie pyłowe i gazowe, ocieplenie klimatu, kwaśne deszcze, wyczerpywanie się zasobu słodkich wód oraz odpady i śmieci. W grupie studentów kierunków przyrodniczych na pierwszym miejscu w hierarchii zagrożeń znalazły się te związane ze sferą społeczno-ekonomiczną (32%), w tym przeludnienie, głód, dysproporcje ekonomiczne, zwiększona konsumpcja, globalizacja, zbyt duży wpływ robotyki, brak tolerancji, fanatyzm, nacjonalizm, ksenofobia itp.

Deskryptory TESE: student, szkoła wyższa, postawa, środowisko, ochrona środowiska
TESE descriptors: student, higher education, attitude, environment, environmental protection
Publikacje:
  • Stankiewicz, A. (2004). Współczesne zagrożenia życia w opinii studentów. Edukacja Biologiczna i Środowiskowa, 2-3, 89-93.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"