BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wpływ intensywności edukacji ekologicznej na wiedzę uczniów z ochrony środowiska
Data: maj 2002
Badacz: Renata Stoczkowska
Abstrakt:

Celem badania było określenie zależności między intensywnością edukacji ekologicznej a osiągnięciami uczniów z ochrony środowiska. Badaniem objęto 500 uczniów klas szóstych z 18 szkół ponadpodstawowych. Przedstawiono wyniki 229 uczniów z dwóch typów szkół: prowadzących intensywną edukację ekologiczną oraz prowadzących mało intensywną edukację ekologiczną. W badaniu zastosowano test wiadomości składający się z 20 podzielonych na podpunkty zadań, których łącznie w teście znalazło się 50. Wyniki badania pozwoliły stwierdzić, że ogólny poziom wiedzy uczniów z zakresu ochrony środowiska był niski. Mimo to wyższe średnie punktowe uzyskali uczniowie uczestniczący w zajęciach z edukacji ekologicznej, co dowodziło, że intensywność edukacji ekologicznej wpływała pozytywnie na poziom wiedzy uczniów z ochrony środowiska. W przypadku 19 zadań stwierdzono różnice istotne statystycznie przy α = 0,05. 12 z tych zadań istotnie lepiej wykonali uczniowie szkół prowadzących intensywną edukację ekologiczną, pięć zadań zaś istotnie gorzej wykonali uczniowie szkół nieprowadzących intensywnej edukacji ekologicznej. Analizując wszystkie zadania, stwierdzono niejednolity poziom wiedzy uczniów – niektóre zadania lepiej rozwiązali uczniowie o wysokim, inne uczniowie o niskim poziomie edukacji ekologicznej.

Deskryptory TESE: ochrona środowiska, środowisko, szkoła podstawowa, uczeń, efekt uczenia się, wiedza
TESE descriptors: environmental protection, environment, primary school, pupil, learning outcome, knowledge
Publikacje:
  • Stoczkowska, R. (2004). Wpływ intensywności edukacji ekologicznej na wiedzę uczniów z ochrony środowiska. Edukacja Biologiczna i Środowiskowa, 2-3, 126-130.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"