BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Obszary poznania i możliwości badania procesów afektywnych w pedagogice
Typ badania: międzynarodowe
Instytucja:
Data: [2000] – [2001]
Badacz: Teresa Borowska
Abstrakt:

Badania polegały na diagnozie emocji. Były realizowane w niższych klasach polskiej szkoły podstawowej, w gimnazjum i liceum (młodzież polska i z krajów Unii Europejskiej). Badania objęły także nauczycieli i rodziców. Wyniki wskazują jednoznacznie na brak dostatecznego poziomu znajomości emocji u wszystkich respondentów. Do badania zastosowano: testy, obserwacje, wywiady oraz program edukacji emocjonalnej, specjalnie stworzony na potrzeby przeprowadzenia badań. Miał on na celu poszerzenie u respondentów zasobów emocjonalnych o emocje kreatywne, a także o świadomość negatywnych emocji, które posiadają, oraz o uczucie empatii w sferze doznaniowej i zachowawczej. Udało się, dzięki wymienionemu wyżej programowi, rozwinąć świadomość posiadanych emocji oraz odczytywania uczuć innych osób. Najlepiej rozwiniętymi emocjami w rezultacie okazały się: radość i wybaczanie, najtrudniejszymi zaś do wdrożenia były: pojednanie i uznanie dla osiągnięć innych. 

 
Deskryptory TESE: psychologia, edukacja, kreatywność, metodologia, wychowanie społeczne
TESE descriptors: psychology, education, creativity, methodology, community studies
Publikacje:
  • Borowska, T. (2002). Obszary poznania i możliwości badania procesów afektywnych w pedagogice. Forum Oświatowe, 2, 5-16.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"