BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Metodologiczne rozważania nad fragmentem z badań społecznej akceptacji kształcenia powszechnego
Instytucja:
Data: [2001]
Badacz: Barbara Walasek
Abstrakt:

Doniesienie naukowe dotyczy metodologicznych kwestii, m.in.: gromadzenia danych empirycznych dla pedagogiki czy aspektów statystyki w tejże. Badania oparte są na literaturze przedmiotu dotyczącej tej problematyki. Badaniami objęto lata 1987-1999 (reprezentatywne badania aspiracji edukacyjnych zarówno dzieci, jak i ich rodziców) oraz 2000-2001 (próby nielosowe). Doniesienie badawcze składa się z dwu części: w pierwszej można znaleźć efekty przeprowadzonych badań (m.in. potwierdzenie wciąż rosnącej akceptacji rywalizacji z drugim człowiekiem, a także coraz bardziej powszechnie wzrastającej strategii ucieczki); druga zawiera rozważania dotykające problemu metodologii badań empirycznych w różnych naukach (ze szczególnym naciskiem na pedagogikę). Takie dychotomiczne rozwiązanie zastosowane w doniesieniu naukowym umożliwia praktyczne połączenie badań własnych z metodologią badań.

Deskryptory TESE: metodologia, badania edukacyjne, badania naukowe, socjalizacja, relacje interpersonalne
TESE descriptors: methodology, educational research, research, socialisation, interpersonal relations
Publikacje:
  • Walasek, B. (2002). Metodologiczne rozważania nad fragmentem z badań społecznej akceptacji kształcenia powszechnego. Forum Oświatowe, 2, 91-110.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"