BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Ocena reformy oświatowej w opinii nauczycieli i dyrektorów szkół
Instytucja:
Data: 2002
Badacz: Krzysztof Bednarek, Przemysław Totoń, Stefan Wlazło
Abstrakt:

Badanie o charakterze sondażu zrealizowano z inicjatywy Instytutu Badań w Oświacie (IBO). Przeprowadzono je metodą ankiety, która była adresowana do celowo wybranej grupy respondentów – osób przeszkolonych w zakresie wiedzy o reformie programowej – co miało posłużyć bardziej trafnej ocenie tej reformy. Pozyskano 218 ankiet od nauczycieli i 108 od dyrektorów szkół. W ogólnej opinii dyrektorów szkół i nauczycieli reforma programowa wypadła pozytywnie. Najważniejsze jej walory odnosiły się do rozwoju potrzeb i możliwości edukacyjnych ucznia. Średnio co trzeci respondent wskazał na takie walory jak: integrowanie międzyprzedmiotowych treści/bloków przedmiotowych oraz kształcenie uczniowskich umiejętności. Wyniki badania potwierdziły, że jakość edukacji (zdaniem respondentów) zależy w głównej mierze od nauczycieli.

 


Deskryptory TESE: reforma szkolnictwa, reforma programu nauczania, ewaluacja przez nauczycieli, ewaluacja przez dyrekcję szkoły, ewaluacja
TESE descriptors: educational reform, curriculum reform, evaluation by teachers, evaluation by headteachers, evaluation
Publikacje:
  • Totoń, P. i Wlazło, S. (2002). Ocena reformy oświatowej w opinii nauczycieli i dyrektorów szkół. Pobrane z http://www.ibo.edu.pl/o_firmie/centrum_badawcze.asp
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"