|
|
Tytuł badania: | Ocena reformy oświatowej w opinii nauczycieli i dyrektorów szkół |
Instytucja: | |
Data: | 2002 |
Badacz: | Krzysztof Bednarek, Przemysław Totoń, Stefan Wlazło |
Abstrakt: |
Badanie o charakterze sondażu zrealizowano z inicjatywy Instytutu Badań w Oświacie (IBO). Przeprowadzono je metodą ankiety, która była adresowana do celowo wybranej grupy respondentów – osób przeszkolonych w zakresie wiedzy o reformie programowej – co miało posłużyć bardziej trafnej ocenie tej reformy. Pozyskano 218 ankiet od nauczycieli i 108 od dyrektorów szkół. W ogólnej opinii dyrektorów szkół i nauczycieli reforma programowa wypadła pozytywnie. Najważniejsze jej walory odnosiły się do rozwoju potrzeb i możliwości edukacyjnych ucznia. Średnio co trzeci respondent wskazał na takie walory jak: integrowanie międzyprzedmiotowych treści/bloków przedmiotowych oraz kształcenie uczniowskich umiejętności. Wyniki badania potwierdziły, że jakość edukacji (zdaniem respondentów) zależy w głównej mierze od nauczycieli.
|
Deskryptory TESE: | reforma szkolnictwa, reforma programu nauczania, ewaluacja przez nauczycieli, ewaluacja przez dyrekcję szkoły, ewaluacja |
TESE descriptors: | educational reform, curriculum reform, evaluation by teachers, evaluation by headteachers, evaluation |
Publikacje: |
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.