Abstrakt: |
Ewaluację przeprowadzono pod względem spełniania wymogu: Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności. W wyniku przeprowadzonej ewaluacji stwierdzono, że 12% placówek spełniało wymaganie na poziomie A (bardzo wysokim), a 52% na poziomie B (wysokim), 32% szkół nie wywiązywało się z przynajmniej jednego kryterium z poziomu B i tym samym osiągnęło poziom C, niemal 4% placówek reprezentowało poziom D, a 0,4% – poziom E. Jednocześnie okazało się, że najlepsze wyniki uzyskały licea ogólnokształcące (70% spełniało wymaganie na poziomie co najmniej wysokim). Na podstawie zgromadzonego materiału wykazano również, że do analizy osiągnięć uczniów w badanych szkołach najczęściej stosowano prace pisemne (54%), materiały związane z klasyfikacją (60%) oraz różnego rodzaju sprawdziany (około 59%). W opinii połowy uczniów młodszych klas gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych zajęcia są trudne. Z kolei w klasach starszych odnotowano, że zdaniem około 64% uczniów zajęcia są łatwe. Dodatkowo zwrócono uwagę, że co piąty uczeń szkoły podstawowej oraz co trzeci gimnazjalista i uczeń szkoły ponadgimnazjalnej stwierdzili odczuwanie znużenia podczas lekcji. |