BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności
Instytucja:
Data: 1 września 2012 – 31 marca 2013
Badacz: Andrzej Janczy
Abstrakt:

Ewaluację przeprowadzono pod względem spełniania wymogu: Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności. W wyniku przeprowadzonej ewaluacji stwierdzono, że 12% placówek spełniało wymaganie na poziomie A (bardzo wysokim), a 52% na poziomie B (wysokim), 32% szkół nie wywiązywało się z przynajmniej jednego kryterium z poziomu B i tym samym osiągnęło poziom C, niemal 4% placówek reprezentowało poziom D, a 0,4% – poziom E. Jednocześnie okazało się, że najlepsze wyniki uzyskały licea ogólnokształcące (70% spełniało wymaganie na poziomie co najmniej wysokim). Na podstawie zgromadzonego materiału wykazano również, że do analizy osiągnięć uczniów w badanych szkołach najczęściej stosowano prace pisemne (54%), materiały związane z klasyfikacją (60%) oraz różnego rodzaju sprawdziany (około 59%). W opinii połowy uczniów młodszych klas gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych zajęcia są trudne. Z kolei w klasach starszych odnotowano, że zdaniem około 64% uczniów zajęcia są łatwe. Dodatkowo zwrócono uwagę, że co piąty uczeń szkoły podstawowej oraz co trzeci gimnazjalista i uczeń szkoły ponadgimnazjalnej stwierdzili odczuwanie znużenia podczas lekcji.

Deskryptory TESE: kompetencje, wiedza, uczeń, umiejętności podstawowe, postępy w nauce, uczenie się, proces uczenia się
TESE descriptors: competence, knowledge, pupil, basic skills, study progress, learning, learning process
Publikacje:
  • Janczy, A. (2014). Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności. W: G. Mazurkiewicz i A. Gocłowska (red.), Jakość edukacji. Dane i wnioski z ewaluacji zewnętrznych prowadzonych w latach 2012-2013 (s. 55-66). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"