BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Osobowościowe uwarunkowania funkcjonowania nauczycieli w sytuacji zmiany społecznej
Instytucja:
Data: 2003 – 2004
Badacz: Karolina Appelt
Abstrakt:

Główny problem badawczy odnosił się do poziomu wyróżnionych zmiennych dotyczących osobowości nauczycieli (interesowano się tylko grupą, która pracowała w momencie przeprowadzania badania). Ogółem udział w badaniu wzięło 445 nauczycieli ze szkół podstawowych i gimnazjów (duże i małe miasta, wsie). Analiza statystyczna, którą sporządzano na podstawie wyników badań, dotyczyła 361 przypadków. W badaniu posługiwano się autorskim kwestionariuszem – Kwestionariusz III: zmienne osobowościowe. Do zmiennych osobowościowych, które badano, zaliczono poczucie zaufania, autonomii, inicjatywy, produktywności i tożsamości. Do analizy skupień zastosowano metodę k-średnich. Jeden z wyników badań potwierdza, że najwyższy poziom nauczyciele osiągnęli w zakresie poczucia autonomii i tożsamości, najniższy zaś w zakresie poczucia zaufania, który jest zależny od wykształcenia.

Deskryptory TESE: osobowość, nauczyciel, autonomia, autonomia osobista, autonomia nauczyciela
TESE descriptors: personality, teacher, autonomy, personal autonomy, teacher autonomy
Publikacje:
  • Appelt, K. (2006). Osobowościowe uwarunkowania funkcjonowania nauczycieli w sytuacji zmiany społecznej. Forum Oświatowe, 1, 5-25.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"