Obserwuj
Tytuł badania: |
Osobowościowe uwarunkowania funkcjonowania nauczycieli w sytuacji zmiany społecznej |
Instytucja: |
|
Data: |
2003 – 2004 |
Badacz: |
Karolina Appelt |
Abstrakt: |
Główny problem badawczy odnosił się do poziomu wyróżnionych zmiennych dotyczących osobowości nauczycieli (interesowano się tylko grupą, która pracowała w momencie przeprowadzania badania). Ogółem udział w badaniu wzięło 445 nauczycieli ze szkół podstawowych i gimnazjów (duże i małe miasta, wsie). Analiza statystyczna, którą sporządzano na podstawie wyników badań, dotyczyła 361 przypadków. W badaniu posługiwano się autorskim kwestionariuszem – Kwestionariusz III: zmienne osobowościowe. Do zmiennych osobowościowych, które badano, zaliczono poczucie zaufania, autonomii, inicjatywy, produktywności i tożsamości. Do analizy skupień zastosowano metodę k-średnich. Jeden z wyników badań potwierdza, że najwyższy poziom nauczyciele osiągnęli w zakresie poczucia autonomii i tożsamości, najniższy zaś w zakresie poczucia zaufania, który jest zależny od wykształcenia. |
Deskryptory TESE: |
osobowość, nauczyciel, autonomia, autonomia osobista, autonomia nauczyciela |
TESE descriptors: |
personality, teacher, autonomy, personal autonomy, teacher autonomy |
Publikacje: |
- Appelt, K. (2006). Osobowościowe uwarunkowania funkcjonowania nauczycieli w sytuacji zmiany społecznej. Forum Oświatowe, 1, 5-25.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.