Abstrakt: |
W badaniu wzięło udział 157 nauczycieli kształcenia zintegrowanego z województw opolskiego, dolnośląskiego i śląskiego. W opinii respondentów częstotliwość oraz efektywność obcowania z komputerem (TIK) uzależniona jest od pracy pedagoga. 96% respondentów twierdziło, że multimedialne programy edukacyjne poszerzają wiadomości dzieci. W opinii 84% programy takie pomagają uczniom w nauce. 80% ankietowanych twierdziło, że praca z multimedialnymi programami edukacyjnymi wzbogaca wiedzę dzieci i młodzieży w zakresie obsługi komputera. 68% wskazywało na rolę programów w rozwijaniu zainteresowań uczniów. 64% podkreślało ich znaczenie dla doskonalenia umiejętności logicznego myślenia. 48% respondentów było przekonanych, że dzięki edukacyjnym programom multimedialnym rozwijają się manualne sprawności dzieci. W opinii 40% korzystanie z tych programów kształci cierpliwość i wytrwałość, także ułatwia dostęp do wielu dziedzin nauki, również zachęca do nauki. 4% wyraziło krytyczne nastawienie wobec multimedialnych programów edukacyjnych; badani ci wskazywali, że uczniowie traktują programy edukacyjne jak gry komputerowe. |