Abstrakt: |
Sformułowano dwa pytania badawcze: Jakie formy spędzania wolnego czasu preferują uczniowie klas III z terenów miejskich i wiejskich? W jakich kółkach pozalekcyjnych uczestniczą uczniowie klas III? W badaniu wzięło udział łącznie 76 uczniów, w tym 43 dzieci z miasta i 33 ze wsi. W opinii 18,4% ankietowanych po odrobieniu lekcji pozostawało im mniej niż dwie godziny czasu wolnego. 34,2% deklarowało natomiast, że po skończeniu odrabiania lekcji mają jeszcze więcej niż pięć godzin czasu wolnego. Zainteresowanie sportem deklarowało 33,7% wszystkich badanych. 22,1% wskazało natomiast zainteresowanie komputerem, a 14,7% muzyką i tańcem. Sześciu uczniów interesowało się literaturą. Uczniowie z miasta i ze wsi nie różnili się znacząco pod względem swoich zainteresowań. W obu grupach na pierwszym i drugim miejscu znalazły się sport i komputer. Blisko 20% wszystkich ankietowanych po odrobieniu lekcji uprawiało sport i słuchało muzyki. 18,2% wybierało spędzanie wolnego czasu przy komputerze. 13,4% uczniów czytało książki, a 12,4% oglądało telewizję. Tylko 12 badanych uczyło się w tym czasie języków obcych, a dziewięciu uczęszczało na zajęcia w ramach kół pozalekcyjnych. 50 wszystkich respondentów w ogóle nie brało udziału w zajęciach w ramach kół pozalekcyjnych. |